Quote from Funbeat user on 19 November 2010, 21:18...
...
Quote from Funbeat user on 19 November 2010, 21:23Eftersom jag för närvarande sitter och utvecklar ett annat forum kan jag säga att vi har haft en del funderingar på det där med att ändra befintliga inlägg. Jag tror att vi lutar åt att kunna ändra inlägg under, men under en begränsad tid. Felstavningar o
Eftersom jag för närvarande sitter och utvecklar ett annat forum kan jag säga att vi har haft en del funderingar på det där med att ändra befintliga inlägg. Jag tror att vi lutar åt att kunna ändra inlägg under, men under en begränsad tid. Felstavningar o
Quote from Funbeat user on 19 November 2010, 21:25Fredrik, kommer det att synas att det ändras, och hur lång tid har ni tänkt er?
Fredrik, kommer det att synas att det ändras, och hur lång tid har ni tänkt er?
Quote from Funbeat user on 19 November 2010, 21:28Det är öppet för diskussion än så länge. Jag tror att vi pratar om tidsspann upp till en timme och att man i så fall struntar i att markera det som att det är editerat. Skulle man däremot lämna det öppet för editering under längre tidsspann vill man nog m
Det är öppet för diskussion än så länge. Jag tror att vi pratar om tidsspann upp till en timme och att man i så fall struntar i att markera det som att det är editerat. Skulle man däremot lämna det öppet för editering under längre tidsspann vill man nog m
Quote from Funbeat user on 19 November 2010, 21:31Ett tips är att stämpla inläggen med tiden för senaste redigeringen. Det brukar få användarna att lägga till en liten kommentar om vad som ändrats, alternativt att andra debattörer frågar eller påpekar vad som ändrats.
Det kan se ut så här:
Mikael Forss
Ett tips är att stämpla inläggen med tiden för senaste redigeringen. Det brukar få användarna att lägga till en liten kommentar om vad som ändrats, alternativt att andra debattörer frågar eller påpekar vad som ändrats.
Det kan se ut så här:
Mikael Forss
Quote from Funbeat user on 19 November 2010, 21:32Max två minuter, annars förändrar en del sina inlägg i efterhand och då blir diskussionen obegriplig efteråt.
Max två minuter, annars förändrar en del sina inlägg i efterhand och då blir diskussionen obegriplig efteråt.
Quote from Funbeat user on 19 November 2010, 21:32Fredrik, samma som i ett annat forum jag är med i så fall. Funkar bra där, tycker jag (dvs en timme utan markering).
Fredrik, samma som i ett annat forum jag är med i så fall. Funkar bra där, tycker jag (dvs en timme utan markering).
Quote from Funbeat user on 19 November 2010, 21:33Jo, som sagt, är det mer än bara en kort tidsperiod bör det definitivt framgå att det är ändrat.
Jo, som sagt, är det mer än bara en kort tidsperiod bör det definitivt framgå att det är ändrat.
Quote from Fredric Lagerström on 19 November 2010, 21:34Ja det låter vettigt Fredrik. De här felstavningarna ser man ju per omgående i publicerat skick. Jag författar ett inlägg, kollar igenom, det ser bra ut tycker jag, skickar iväg och bums ser jag att jag stavat helt fel där. 5 min borde vara tillräckligt.
Ja det låter vettigt Fredrik. De här felstavningarna ser man ju per omgående i publicerat skick. Jag författar ett inlägg, kollar igenom, det ser bra ut tycker jag, skickar iväg och bums ser jag att jag stavat helt fel där. 5 min borde vara tillräckligt.
Quote from Elias Engqvist on 19 November 2010, 21:34Åke C, Du skrev så här: vilket även Christer S påtalar med en retorik om att jag ska "bort-spärras" i en månad först...
Jag skrev väl något i stil med - att ta det lugnt - vilket är en viss skillnad mot att vara bortspärrad. Lite listen-and-learn som ma
Åke C, Du skrev så här: vilket även Christer S påtalar med en retorik om att jag ska "bort-spärras" i en månad först...
Jag skrev väl något i stil med - att ta det lugnt - vilket är en viss skillnad mot att vara bortspärrad. Lite listen-and-learn som ma