Quote from Guest on 30 January 2014, 21:31Då jag sparar om ett pass där en Garmin-import ligger till grund så ändras den totala distansen vid nästan varje tillfälle, brukar landa på mellan 0,04 och 0,11km.
Trodde tidigare att detta endast skedde då det var ett pass med väldigt många deltider, me
Då jag sparar om ett pass där en Garmin-import ligger till grund så ändras den totala distansen vid nästan varje tillfälle, brukar landa på mellan 0,04 och 0,11km.
Trodde tidigare att detta endast skedde då det var ett pass med väldigt många deltider, me
Quote from Funbeat user on 30 January 2014, 21:41Så blir det för mig också. Om man öppnar ett sparat pass för redigering ändras distansen och blir fel (jämfört med klockan och Garmin Connect iaf).
Tyvärr har det dessutom varit så ganska länge.
Så blir det för mig också. Om man öppnar ett sparat pass för redigering ändras distansen och blir fel (jämfört med klockan och Garmin Connect iaf).
Tyvärr har det dessutom varit så ganska länge.
Quote from Funbeat user on 31 January 2014, 07:37Jag håller med dig Micke i den sista meningen.
Jag håller med dig Micke i den sista meningen.
Quote from Elias Engqvist on 31 January 2014, 08:21Olle borde väl svara på det här men eftersom jag hållt på en del med att räkna på avstånd mellan gpskoordinater...
Då man importerar en bana så får Funbeat samtidigt en av Garmin färdigräknad siffra på hur långt det var och denna skrivs in i Funbeat. Sen
Olle borde väl svara på det här men eftersom jag hållt på en del med att räkna på avstånd mellan gpskoordinater...
Då man importerar en bana så får Funbeat samtidigt en av Garmin färdigräknad siffra på hur långt det var och denna skrivs in i Funbeat. Sen
Quote from Funbeat user on 31 January 2014, 08:41Och om det handlar om en diff på mellan 40 till 110 meter på totala sträckan känns det ju i ärlighetens namn som ett ganska oväsentligt problem. Klart inom felmarginalerna för GPS-mätning av sträckor. Precis som Christer skriver innehåller din Garmin inte
Och om det handlar om en diff på mellan 40 till 110 meter på totala sträckan känns det ju i ärlighetens namn som ett ganska oväsentligt problem. Klart inom felmarginalerna för GPS-mätning av sträckor. Precis som Christer skriver innehåller din Garmin inte
Quote from Funbeat user on 31 January 2014, 09:40Problemet är att Funbeat/Google räknar om distansen fast man inte har redigerat något som har med distansen att göra. Det är själva lurigheten.
Problemet är att Funbeat/Google räknar om distansen fast man inte har redigerat något som har med distansen att göra. Det är själva lurigheten.
Quote from Jonny Persson on 31 January 2014, 09:44Fast då kanske man kan tänka sig att det är Funbeat som räknar om det till en mer korrekt distans? En sak är i alla fall säker och det är att ingen av distanserna är korrekt på 10 meter när.
Fast då kanske man kan tänka sig att det är Funbeat som räknar om det till en mer korrekt distans? En sak är i alla fall säker och det är att ingen av distanserna är korrekt på 10 meter när.
Quote from Funbeat user on 31 January 2014, 09:49Fast det som upplevs som ett (mindre men dock) problem är väl att om man har sin träning sparad på flera ställen, som jag tror att en del av oss gör, så kommer distanserna på de olika sajterna att diffa. Ett I-landsproblem javisst, men lite irriterande än
Fast det som upplevs som ett (mindre men dock) problem är väl att om man har sin träning sparad på flera ställen, som jag tror att en del av oss gör, så kommer distanserna på de olika sajterna att diffa. Ett I-landsproblem javisst, men lite irriterande än
Quote from Funbeat user on 31 January 2014, 09:54Mackan, varför skulle man kunna tänka sig att det skulle vara mer korrekt distans när Funbeat räknar om? Det jag har jämfört är det tvärt om.
Oavsett vilken som är mest korrektast så bör det inte ändras om man inte pillar på den delen.
Mackan, varför skulle man kunna tänka sig att det skulle vara mer korrekt distans när Funbeat räknar om? Det jag har jämfört är det tvärt om.
Oavsett vilken som är mest korrektast så bör det inte ändras om man inte pillar på den delen.
Quote from Elias Engqvist on 31 January 2014, 09:55Ola, om man upplever det som ett problem så kan man ju ändra distansen manuellt där i fältet högst upp!
Ola, om man upplever det som ett problem så kan man ju ändra distansen manuellt där i fältet högst upp!