Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Oj, ja då är det ju knappast en bagatell längre. 😉

Edit: Såg ditt pass, anledningen är att du har GPS:en på. Din klocka registrerar distansen på trainern, men samtidigt registrerar den ett antal punkter där trainern står. Funbeat utgår då från att punkt

Nä nu snackar vi en hederlig bugg.

Ja, fast frågan är ju om det är en bugg... Kör man ett trainerpass med GPS:en påslagen så lagras ju GPS-data och Funbeat använder GPS:data för att beräkna sträcka när sådan finns. Hur ska Funbeat ha någon aning om att TS suttit på en stationär trainer ell

Mattias, det är så att Funbeat använder sträckan som klockan rapporterar när man läser in passet, men när man sedan skall redigera något ej sträckrelaterat så får Funbeat för sig att kasta det rapporterade värdet och beräkna ett nytt utifrån GPS-punkterna

Nu är jag inte säker på hur detta går till? Är det så att trailern på något sätt rapporterar en distans till klockan så att du får in den i Garmin connect eller?
Isf är det ju snarast en bug i garminklockan att samtidigt lagra gpsvärden!

Men om det går a

Antagligen använder han kadensmätare till klockan, och får därmed ut en distans direkt.
Varför skulle klockan inte lagra GPS-data om GPS:en är på och träningspasset är igång? Allt annat vore en bugg.

Kandens/fart sensor monterad på cykel och den hittar GPS signal vid de flesta pass totts att jag sitter i garaget.
Men alla delsträckor i ett pass redovisas korrekt, kan bli rätt många oxå.
Första inläsningen är ju korrekt, det är då man editerar något på

Kollade lite mer noga, 12,27km står det på passet i listan, klickar på redigera och 0,04km står det då passet öppnas, så felet ligger redan vid inläsningen till "editmode" och i det läget skall det inte behövas några beräkningar, bara läsa lagrat data.

Spamar tråden lite nu men...
Kikade på ett joggingpass, 9,01km med auto lap för varje km (summan av dessa 9,01), klickar på edit och det står 8.98km.
30m men det är inte hur mycket det blir fel som är problemet, att det överhuvudtaget blir det är frustrer

"Fel" är nog inte riktigt rätt ord i sammanhanget tror jag. Jag tror att det ni (vi?) är ute efter är konsekvens. Står samma värde hela tiden oavsett vilken knapp man trycker på, vilket fält man editerar (som inte har med den kalkulerade sträckan att göra