Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Magnus, det enda man kan vara säker på att inget av värdena är korrekt - om du sett att Garmins är mer korrekt så undrar jag hur jobbigt det var att kolla det med tumstocken?

Christer, föreslår du att om man inte vill ändra ett värde, så skall man skriva in samma som tidigare? 🙂

Jag säger inte att Funbeats värde är mest korrekt, jag menar att man skulle kunna vara öppen för tanken att dom har en bättre algoritm.

I vilket fall som helst inser jag att jag inte förstår problemet.

Jadu Christer, det finns många olika sätt att bedöma det. Man kan tex springa en känd sträcka (som någon annan mätt med tumstock). Du får det att låta som om avståndsmätning inte fanns innan Funbeat kom på det. 🙂

Mackan, algoritmen är en sak, sen så är det vilket data man arbetar med. Och där har google maps inte lika mycket data att använda för beräkningen.

Det är inte bra att inmatade värden ändras utan att användaren ber om det.

Jag bryr mig ärligt talat inte om huruvida klockan har rätt eller bara gissar vilt.

Det som stör mig är att Funbeat går in och ändrar på distansen lite random så där, olika mycket från gång till gång dessutom, när ingen annan träningsdagbok gör det.

A

@Christer: Visst, det är det jag gör. Men ibland glömmer jag eftersom jag inte har (i mitt tycke) ändrat något, trots att jag pillar på intensitetsfältet eller kommentar.

@Annica: (t+)

Ok, Magnus:

Ola upplever det tydligen som ett problem att då han har samma träning sparad på olika siter får olika distanser då den den ena innehåller Garmins värde och den andra funbeats värde. Då föreslog jag att om man upplever det som ett problem kan

Okej, det borde kanske finnas någon inställning som gör att man kan säga till Funbeat att inte räkna om det om man inte så önskar.

Jag har ju själv inte importerat något utan jag skriver allt in samma längd om det är samma runda. Jag skulle personligen

Förtydligande från min sida, det är INTE diff på 0,4 - 0,11 km utan total sträcka för passet.
Ett pass på dryga 42km räknades om i totalfältet till 0,11km
Gårdagens pass om dryga 20km räknades om till 0,4km.

Alla annan data som laps, finns kvar men det h