Quote from Funbeat user on 16 March 2008, 22:15Ni som verkar kunna massa. Vad är tungt för er?
Min cykel väger över 9 kg. Jag har förstått att det anses tungt i cykelsammanhang men hur mkt för tung tycker ni att den är och hur stor skillnad skulle 2,5 kg mindre göra på t.ex. en sträcka av 10 mil?
O
Ni som verkar kunna massa. Vad är tungt för er?
Min cykel väger över 9 kg. Jag har förstått att det anses tungt i cykelsammanhang men hur mkt för tung tycker ni att den är och hur stor skillnad skulle 2,5 kg mindre göra på t.ex. en sträcka av 10 mil?
O
Quote from Funbeat user on 16 March 2008, 22:19Ingen skillnad om du släpper dem från 10000 meters höjd.
Newton yrade om graviditet.
Ingen skillnad om du släpper dem från 10000 meters höjd.
Newton yrade om graviditet.
Quote from Funbeat user on 16 March 2008, 22:26Ha ha! Men nu ville jag veta vinsten vid _cykling_. Kommer jag kunna byta från 23- till 29-gruppen på våra söndagsrundor om jag fixar en cykel som väger 6.8 kg? Eller varför inte 5 kg? Jag tävlar ju inte.
Ha ha! Men nu ville jag veta vinsten vid _cykling_. Kommer jag kunna byta från 23- till 29-gruppen på våra söndagsrundor om jag fixar en cykel som väger 6.8 kg? Eller varför inte 5 kg? Jag tävlar ju inte.
Quote from Mats Andersson on 16 March 2008, 22:28"Tungt" är så klart relativt. Vad jag menade var att den (i alla fall den gamla modellen) var avsevärt mycket tyngre än kolleger i samma prisklass.
"Tungt" är så klart relativt. Vad jag menade var att den (i alla fall den gamla modellen) var avsevärt mycket tyngre än kolleger i samma prisklass.
Quote from Funbeat user on 16 March 2008, 22:322008 års ram av Dolcen (inte comp eller elite) verkar väga 1480 gram. Hur sjutton får man reda på va hela middevitten väger (cykeln är ju komplett och inte ett hopplock)?!?!?
2008 års ram av Dolcen (inte comp eller elite) verkar väga 1480 gram. Hur sjutton får man reda på va hela middevitten väger (cykeln är ju komplett och inte ett hopplock)?!?!?
Quote from Lena Bjerlöw on 16 March 2008, 22:34Men det här med vikt på cykeln, spelar några kilo hit eller dit så stor roll? Är det då inte lättare att tappa den vikten av sin kroppsvikt? Kanske billigare än att köpa ny cykel?
Nån som vill förklara?
Men det här med vikt på cykeln, spelar några kilo hit eller dit så stor roll? Är det då inte lättare att tappa den vikten av sin kroppsvikt? Kanske billigare än att köpa ny cykel?
Nån som vill förklara?
Quote from Funbeat user on 16 March 2008, 22:34AM: Det sitter i huvudet och inte mellan benen!
Ja, om du hänger med!
Skillnaden beror snarare på komforten och sittställning än på 2-3 kg som de flesta av oss kan skala av på lilla kroppen
23 eller 29? Är det utväxlingen bak? Jag kör 14-26 på vintern
AM: Det sitter i huvudet och inte mellan benen!
Ja, om du hänger med!
Skillnaden beror snarare på komforten och sittställning än på 2-3 kg som de flesta av oss kan skala av på lilla kroppen
23 eller 29? Är det utväxlingen bak? Jag kör 14-26 på vintern
Quote from Funbeat user on 16 March 2008, 22:361480 gram. Då väger den mindre än min ram som är en sådan där billig plastram.
1480 gram. Då väger den mindre än min ram som är en sådan där billig plastram.
Quote from Funbeat user on 16 March 2008, 22:37Allt över 7 suger!!!! Hoppas de cyklarna är återvinningsbara! 😉
Allt över 7 suger!!!! Hoppas de cyklarna är återvinningsbara! 😉
Quote from Funbeat user on 16 March 2008, 22:39Jag misstänker att Anne Marie undrade om hon kan byta från gruppen som snittar 23 km/h till den som kör 29 km/h genom att dra bort några kilo på cykeln. Mitt svar blir nej, snarare från 23 till 23,2-gruppen (om jag nu förstod rätt från början).
Sen kan d
Jag misstänker att Anne Marie undrade om hon kan byta från gruppen som snittar 23 km/h till den som kör 29 km/h genom att dra bort några kilo på cykeln. Mitt svar blir nej, snarare från 23 till 23,2-gruppen (om jag nu förstod rätt från början).
Sen kan d