Quote from Guest on 22 January 2012, 16:37Detta är en djungel för mig. Jag undrar vilket märke som är det bästa? Enervit, maxim eller vitargo. Jag är ute efter någon dryck som jag kan ta med under långpasset som ger mig den där extra energi´n när det behövs.
Detta är en djungel för mig. Jag undrar vilket märke som är det bästa? Enervit, maxim eller vitargo. Jag är ute efter någon dryck som jag kan ta med under långpasset som ger mig den där extra energi´n när det behövs.
Quote from Funbeat user on 22 January 2012, 16:47Utan att på något sätt vara kaxig skulle jag föreslå vatten.
Träningen går i mångt och mycket ut på att låta kroppen kämpa och jobba när den är trött och försöka skjuta fram den gränsen efterhand. Kroppen har oftast all den energi som behövs för ett vanl
Utan att på något sätt vara kaxig skulle jag föreslå vatten.
Träningen går i mångt och mycket ut på att låta kroppen kämpa och jobba när den är trött och försöka skjuta fram den gränsen efterhand. Kroppen har oftast all den energi som behövs för ett vanl
Quote from Funbeat user on 22 January 2012, 17:11"Så, jag föreslår vatten. Öka längden på passen succesivt, lär dig att flytta dina och kroppens gränser. "
Jag håller med Rolle. Vill du ha energi, som en snuttefilt (menat på ett positivt sätt), ta med 1 flask och resten vatten, eller rent utan dextroso
"Så, jag föreslår vatten. Öka längden på passen succesivt, lär dig att flytta dina och kroppens gränser. "
Jag håller med Rolle. Vill du ha energi, som en snuttefilt (menat på ett positivt sätt), ta med 1 flask och resten vatten, eller rent utan dextroso
Quote from Funbeat user on 22 January 2012, 19:34Vatten.
Om du är rädd att verkligen bryta ihop och riskera bli liggande med hammarn i skogen så ta med några dextrosol i fickan. Ät dem inte.
Vatten.
Om du är rädd att verkligen bryta ihop och riskera bli liggande med hammarn i skogen så ta med några dextrosol i fickan. Ät dem inte.
Quote from Funbeat user on 22 January 2012, 20:110,5 dl dextropur
1 krm salt
1liter vatten
Vill man smaksätta tar man och tillsätter saft.
Finns alltid hemma bara att blanda till, riktigt raketbränsle.
0,5 dl dextropur
1 krm salt
1liter vatten
Vill man smaksätta tar man och tillsätter saft.
Finns alltid hemma bara att blanda till, riktigt raketbränsle.
Quote from Funbeat user on 22 January 2012, 20:31Jag brukar köra med Jörgens recept.
Det här har min kropp berättat för mig:
Långa tuffa pass är bra att köra med extra påfyllning av energi. Annars riskerar jag att bryta ner kroppen så mycket att det krävs ett gäng vilodagar innan jag är tillbaka i trä
Jag brukar köra med Jörgens recept.
Det här har min kropp berättat för mig:
Långa tuffa pass är bra att köra med extra påfyllning av energi. Annars riskerar jag att bryta ner kroppen så mycket att det krävs ett gäng vilodagar innan jag är tillbaka i trä
Quote from Funbeat user on 22 January 2012, 21:24Sportdryck gör man själv med socker, salt, citron och vatten efter smak. Och man behöver inte springa speciellt långa pass för att det ska komma till nytta. Redan vid pass på två mil är det en fördel att dricka och äta för att orka hålla tempo. Tänk bara
Sportdryck gör man själv med socker, salt, citron och vatten efter smak. Och man behöver inte springa speciellt långa pass för att det ska komma till nytta. Redan vid pass på två mil är det en fördel att dricka och äta för att orka hålla tempo. Tänk bara
Quote from Funbeat user on 22 January 2012, 21:26Ewy Palm dricker honungsvatten.
Ewy Palm dricker honungsvatten.
Quote from Funbeat user on 22 January 2012, 21:26Är det inte jobbigt att springa och borsta tänderna samtidigt? Då håller jag nog mig till vattnet, då...
Är det inte jobbigt att springa och borsta tänderna samtidigt? Då håller jag nog mig till vattnet, då...
Quote from Funbeat user on 22 January 2012, 21:54Olika förslag:
1. Vatten samt ha med tex rågbröd
2. Egen gjord på maltodextrin och vatten. Superbilligt blir det.
3. På träning tar jag ingen sportdryck, men Maxim Electrolyte funkar bra för mig
Föredrar alternativ 1...
Olika förslag:
1. Vatten samt ha med tex rågbröd
2. Egen gjord på maltodextrin och vatten. Superbilligt blir det.
3. På träning tar jag ingen sportdryck, men Maxim Electrolyte funkar bra för mig
Föredrar alternativ 1...