Quote from Funbeat user on 22 January 2012, 22:51Rolle: +1
Jag är övertygad om att kroppen är gjord för att kunna lagra energi som räcker rätt långt. Men man behöver träna upp det, som med allt annat. Däremot dricker jag sportdryck under tävling, och hoppas att jag får en extra boost från det.
Visste
Rolle: +1
Jag är övertygad om att kroppen är gjord för att kunna lagra energi som räcker rätt långt. Men man behöver träna upp det, som med allt annat. Däremot dricker jag sportdryck under tävling, och hoppas att jag får en extra boost från det.
Visste
Quote from Funbeat user on 23 January 2012, 09:57En liten påse med ett par små nävar russin är lätt att ha med, är gott, snabbt & enkelt. Ger ett lyft inom 5 minuter om man skulle råka vägga.
En liten påse med ett par små nävar russin är lätt att ha med, är gott, snabbt & enkelt. Ger ett lyft inom 5 minuter om man skulle råka vägga.
Quote from Funbeat user on 23 January 2012, 10:06Japp, russin har en snabb effekt. På mig dock en oönskad sådan 😉
Jag röstar på gifflar.
Japp, russin har en snabb effekt. På mig dock en oönskad sådan 😉
Jag röstar på gifflar.
Quote from Funbeat user on 23 January 2012, 10:07Allt handlar väl om vad som är meningen med långpasset. För det första behövs inte sportdryck för pass understigande 60min (generellt sett ska du inte yckas bränna dina glykogendepåer på denna tid).
Om dit långpass syftar till att öka kroppens förmåga at
Allt handlar väl om vad som är meningen med långpasset. För det första behövs inte sportdryck för pass understigande 60min (generellt sett ska du inte yckas bränna dina glykogendepåer på denna tid).
Om dit långpass syftar till att öka kroppens förmåga at
Quote from Funbeat user on 23 January 2012, 10:18Håller med om att det viktigaste - om man nu SKA dricka nåt annat än vatten - är att hitta något magen tål. Vitargo är det min mage gillar bäst.
(TIll nöds kan man ha en tjuga gömt/glömt i kläderna nånstans o köpa en festis/smaky om man får sockerkoma p
Håller med om att det viktigaste - om man nu SKA dricka nåt annat än vatten - är att hitta något magen tål. Vitargo är det min mage gillar bäst.
(TIll nöds kan man ha en tjuga gömt/glömt i kläderna nånstans o köpa en festis/smaky om man får sockerkoma p
Quote from Funbeat user on 23 January 2012, 10:26Kokosnötsjuice / vatten funkar utmärkt som sportdryck.
Läs mer här...
Är det inte tokvarmt så räcker vatten eller sötat vatten med lite salt i om man svettas mycket. Söta med stevia eller honung.
http://www.articlediary.com/article/drink-coconut-water-
Kokosnötsjuice / vatten funkar utmärkt som sportdryck.
Läs mer här...
Är det inte tokvarmt så räcker vatten eller sötat vatten med lite salt i om man svettas mycket. Söta med stevia eller honung.
Quote from Funbeat user on 23 January 2012, 10:43Dricker aldrig sportdryck förutom under marathonlopp. Då tar jag ett glas vatten innan start å sen fyller jag på med en mugg sport samt en mugg vatten vid varm väderlek. Har oftast med mig en dextrosol i bakfickan som ibland är hel å ibland är halv å ibla
Dricker aldrig sportdryck förutom under marathonlopp. Då tar jag ett glas vatten innan start å sen fyller jag på med en mugg sport samt en mugg vatten vid varm väderlek. Har oftast med mig en dextrosol i bakfickan som ibland är hel å ibland är halv å ibla
Quote from Funbeat user on 23 January 2012, 11:27För mig är det tydligt en vanesak. Tidigare (6-8 år sedan) kunde jag inte springa 1 mil utan sportdryck. Nu har jag endast med mig dryck=vatten på pass på 20km eller längre. Och då en liten 1,7dl flaska som ofta är halvfull vid hemkomsten.
En näve russin
För mig är det tydligt en vanesak. Tidigare (6-8 år sedan) kunde jag inte springa 1 mil utan sportdryck. Nu har jag endast med mig dryck=vatten på pass på 20km eller längre. Och då en liten 1,7dl flaska som ofta är halvfull vid hemkomsten.
En näve russin
Quote from Funbeat user on 23 January 2012, 11:41Jag kör efter devisen: Keep it simple stupid, och tar bara med vatten om jag tror jag behöver det vilket är aldrig vintertid och på +20km pass sommartid. För nödenergi på +25km pass tycker jag dextrosol är helt perfekt. Bra paketerat och innehåller bara r
Jag kör efter devisen: Keep it simple stupid, och tar bara med vatten om jag tror jag behöver det vilket är aldrig vintertid och på +20km pass sommartid. För nödenergi på +25km pass tycker jag dextrosol är helt perfekt. Bra paketerat och innehåller bara r
Quote from Funbeat user on 23 January 2012, 13:18Tack för alla svar. Jag dricker aldrig någon sportdryck under mina 1mil pass. Jag behöver den extra energi´n när jag ute längre från 2mil och uppåt...Jag känner att vatten inte riktigt räcker under de längre passen utan energi´n tryter lite när jag börjar
Tack för alla svar. Jag dricker aldrig någon sportdryck under mina 1mil pass. Jag behöver den extra energi´n när jag ute längre från 2mil och uppåt...Jag känner att vatten inte riktigt räcker under de längre passen utan energi´n tryter lite när jag börjar