Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatSpråk på Funbeat
You need to log in to create posts and topics.

Jag lyckades ju däremot komma på varför det inte gick att länka till en viss sida om man använde en särskilt webläsare. Det visade sig att: *varning, nu blir det tekniskt* sidan använde URLer som faktiskt bröt mot URL-specifikationen. De flesta webläsare

Är det Funbeat som inte använder korrekta URL:er eller? Hur såg dem ut?

Jamen, upptäcka vad felet är alltså. Upptäcka att det byter språk lär jag väl göra...

Men Bennu, du "jobbar ju med data" ;), borde inte du komma på vad felet är då?

Olle kanske vet om någon, om det nu inte är någon bug som lever rövare.

Nja... Jag hade inte tid att felsöka just då. Men nästa gång det händer ska jag försöka undersöka lite mer. 🙂

Det jag vet är att det inte är någon Cookie, för när jag rensade dem, hjälpte det inte. Inte heller cachen. Det är något annat.

Hm, en fråga från "en som inte jobbar med data": Kan det inte vara så att man klantar sig med tangentbordet och på något sätt kort-kommando:ar sig till Engelska?

Nä, det är inte funbeat (vad jag vet). Men sidan ifråga använde flera # i fragment-delen av URLen. Man får bara ha ett, de andra måste escapas med %23 (eller vad det nu är för nummer). De flesta webläsare bryr sig inte om det, eftersom det inte verkar bli

Anna: Kan man inte utesluta. Man kan aldrig lita på användarna 😉

(Och data är inte samma sak som dator för övrigt, var lite ironisk i min kommentar till Bennu...)

Sant, för med "data" jobbar jag ju faktiskt. Användandes en dator.

Men man kan ju också jobba med data (?information, även om det inte heller är helt riktigt) utan att använda en dator.

Ja, alltså, det var bl.a också därför jag inte började felsöka. Vet ni hur pass klåfingrig jag är? Jag driver mig själv till vansinne genom att komma på kortkommandot för språket och då kan man inte använda emacs längre! :@

Jag har inte tålamodet att kol