Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatSpråk på Funbeat
You need to log in to create posts and topics.

Då är vi två som har buggfixar i Emacs :D. Eller nja, det var faktiskt XEmacs om sanningen ska fram.

Jackie: Ok. Det kanske kan förklara det okontrollerade språkbytet... Kanske när jag byter från ena programmet till det andra och råkar komma åt någon tangent? Eller så är den bara buggig... 😉

Troligen någon som nämnt detta redan men det beror troligvis på en cookie. Rensa cookies så slipper man troligtvis redirect. Varför cookien orsakar redirect är svårare att förstå.

Experiment:
1. Starta chrome som aldrig varit på funbeat och skriv in www.

Nope. Jag rensade alla mina kakor och det hjälpte inte.

"Fick rensa hela historiken, cookies, cache, etc. för att lyckas komma rätt igen."

Vilken annan av dessa åtgärder skulle annars kunna orsaka att detta fixades? Historiken? Knappast. Cache? Möjligen att se fel sida och cache-instruktion sitter fel på star

Jag hade det här problemet för ett tag sen, och då hjälpte det inte alls att rensa cookies. Jag hade inte ändrat språket någonstans, och har ett bokmärke till funbeat.se som jag alltid använder. Jag vet inte vad det var som gjorde att det fixade sig, men

Aha, bokmärken och start via history can givetvis ge fel om browsern är lite för smart och har blivit redirected en gång!
Men rensar man cookies och skriver http://www.funbeat.se i adressfönstret så bör man inte kunna få problem.
Funbeat kör troligvis en Moved P

Peter: jag hade också detta felet, och jag rensade cookies, cache, startade om, skrev in manuellt osv... inget hjälpte - förutom att ändra språket i flärpen nere i högra hörnan.

Hänger nog ihop med den automatisk inloggningen? Då vet ju servern vem du är, och har sparat all språk-info "i molnet". 🙂

Här: flärp = kombobox
😉
(hmm, borde finnas fler synonymer)

Inte "i molnet" precis, men väl "i sessionen".