Quote from Funbeat user on 2 April 2013, 13:41Du ska hålla tröskelfart alltså ca 10-15 sek under din tävlingfart som du tänkt ha på milen.
Korta intervaller under 1000m kan du hålla 5-10 sek under tävlingsfart och de kortaste 400m och nedåt i tävlingsfart eller tom snabbare om så möjligt.
Du utveckl
Du ska hålla tröskelfart alltså ca 10-15 sek under din tävlingfart som du tänkt ha på milen.
Korta intervaller under 1000m kan du hålla 5-10 sek under tävlingsfart och de kortaste 400m och nedåt i tävlingsfart eller tom snabbare om så möjligt.
Du utveckl
Quote from Funbeat user on 2 April 2013, 13:46Tröskelfart är väl inte alltid 10-15 sek snabbare än milfarten? Tröskelfart är väl den fart du kan köra i en timme?
Eller har jag fått allt om bakfoten? Det har hänt förr..... 🙂
Tröskelfart är väl inte alltid 10-15 sek snabbare än milfarten? Tröskelfart är väl den fart du kan köra i en timme?
Eller har jag fått allt om bakfoten? Det har hänt förr..... 🙂
Quote from Funbeat user on 2 April 2013, 14:35Gjorde laktat test och maxtest för en månad sedan. För att öka min kapacitet så fick jag rådet att köra 4 st x 4min löpintervaller samt i roddmaskin, vila tills pulsen går ner under 130
( Hade tidigare läst en norsk artikel om V02 max intervaller av Jan H
Gjorde laktat test och maxtest för en månad sedan. För att öka min kapacitet så fick jag rådet att köra 4 st x 4min löpintervaller samt i roddmaskin, vila tills pulsen går ner under 130
( Hade tidigare läst en norsk artikel om V02 max intervaller av Jan H
Quote from Funbeat user on 2 April 2013, 15:24Vet inte om det tillför så mkt i diskussionen, men sprang gbgvarvets seedningslopp här i gbg för ngn vecka på mitt PB, ca 37 blankt, och det var i princip utan löprundor sen i november, möjligen att jag sprungit 3 ggr totalt i vinter. Istället har jag fok
Vet inte om det tillför så mkt i diskussionen, men sprang gbgvarvets seedningslopp här i gbg för ngn vecka på mitt PB, ca 37 blankt, och det var i princip utan löprundor sen i november, möjligen att jag sprungit 3 ggr totalt i vinter. Istället har jag fok
Quote from Funbeat user on 2 April 2013, 15:37Det ger resultat att ta i, regelbundet.
Det ger resultat att ta i, regelbundet.
Quote from Funbeat user on 2 April 2013, 22:44Kristina, ja det stämmer men ofta så ligger tröskelfarten och den farten du kan hålla en timme ca 10-15 sek över milfarten men såklart är det individuellt (som allt annat hehe)
Men anledningen till att man ska minska farten från tävlingsfart är så att man
Kristina, ja det stämmer men ofta så ligger tröskelfarten och den farten du kan hålla en timme ca 10-15 sek över milfarten men såklart är det individuellt (som allt annat hehe)
Men anledningen till att man ska minska farten från tävlingsfart är så att man
Quote from Funbeat user on 3 April 2013, 06:42🙂
🙂
Quote from Funbeat user on 3 April 2013, 19:11Var tvungen att läsa om tråden en gång till-
Jag blir lite snurrig på "under" tävlingsfart, tröskeldito mm.
I min värld är ett km temp på 3:50/km under 4:00/km.Dvs under = snabbare.
Jmf. jag kom under 40 på milen.
Jag är under 4 per km.Över har jag d
Var tvungen att läsa om tråden en gång till-
Jag blir lite snurrig på "under" tävlingsfart, tröskeldito mm.
I min värld är ett km temp på 3:50/km under 4:00/km.
Dvs under = snabbare.
Jmf. jag kom under 40 på milen.
Jag är under 4 per km.
Över har jag d
Quote from Funbeat user on 3 April 2013, 20:41jag gjorde samma tankevurpa som dig först och tyckte det lät sjukt jobbigt! 😀
jag gjorde samma tankevurpa som dig först och tyckte det lät sjukt jobbigt! 😀
Quote from Funbeat user on 4 April 2013, 22:43Per: Så när någon säger åt dig att öka tempot, då springer du långsammare 😉
Per: Så när någon säger åt dig att öka tempot, då springer du långsammare 😉