Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringa baklänges
You need to log in to create posts and topics.

Min träningsrunda är en kär vän, men ibland blir man lite less så idag tänkte jag ta den baklänges. Nån som har fina erfarenheter av sådana manövrar?

Ändringen kommer betyda en platt första 4 km för att sedan bli sex backiga och slitiga, istället för tvä

Jag trodde trådens namn avsåg att faktiskt springa baklänges, inte vända håll på rundan - lurad! 😀

Jag tror de sista sex kommer att gå toppen eftersom du hunnit värma upp de 4 första!

Hahaha trodde som Annica.

Låter som att du kanske t om kan göra en bättre tid åt baklängeshållet, om du inte öppnar för hårt när det är platt det vill säga.

Brukar också byta håll på mina vändor. Det är så tråkigt när man är trött på båda hållen bara,

jag tror det blir jobbigare...

Så länge du tänker med insidan av huvet och tänker på backarna som kommer så borde det inte bli ett bekymmer.

Det är ju att tänka med utsidan av huvudet som jag tycker är så svårt.

Medveten om lurig rubrik - man vill ju ha läsare! 😀

Springa baklänges...hahahaha...vilken luring. 😉

Jag håller med Annica. Bättre att börja med ett flackt parti för att värma upp. Sedan går det av sej själv. 🙂

Sprang nyligen en del av djurgården (sthlm) åt andra hållet mot vad jag är van vid. Jag tog iofs inte tid på den biten men sträckan KÄNDES mycket kortare åt det hållet av nån anledning!

Beror nog på hur du är som person:
Positiv till nya saker - Kommer att upplevas gå fortare
Gillar att "saker är som de ska vara" - Det kommer att gå tyngre

Själv tillhör jag nog den senare kategorin och tycker det tar emot att springa "baklänges"

För de som vill tolka rubriken åt andra hållet: http://www.recordholders.org/en/list/backwards-running.html

Där har ni rekorden. Bara att börja springa! ..baklänges
Är faktiskt sugen på att se hur snabbt en kilometer går. Tiderna just därikring känns int