Quote from Guest on 19 January 2010, 20:26Jag vet inte riktigt om jag är i rätt grupp, men letade runt och detta var den som kändes mest lämpad.. Jag chansar i alla fall.
Jag har en liten fråga (eller egentligen flera) , jag har tränat till och från regelbundet i ett par år, men brukar ganska s
Jag vet inte riktigt om jag är i rätt grupp, men letade runt och detta var den som kändes mest lämpad.. Jag chansar i alla fall.
Jag har en liten fråga (eller egentligen flera) , jag har tränat till och från regelbundet i ett par år, men brukar ganska s
Quote from Funbeat user on 19 January 2010, 20:36Om målsättningen är att springa regelbundet så skulle jag börja med regelbundna snabba promenader (så ofta som möjligt). Jogga några steg om du vill, men är du i dålig form och lite för tung så kommer en rask promenad vara jobbigt nog.
Har du fått regelb
Om målsättningen är att springa regelbundet så skulle jag börja med regelbundna snabba promenader (så ofta som möjligt). Jogga några steg om du vill, men är du i dålig form och lite för tung så kommer en rask promenad vara jobbigt nog.
Har du fått regelb
Quote from Funbeat user on 19 January 2010, 20:38Jag tar mig till gymmet hur som helst, har börjat träna lite spinning och går snabba promenader på bandet eller så cyklar jag och styrketränar jag. Så jag kan nog köra en 10-minuters och sedan träna annat 🙂
Jag tar mig till gymmet hur som helst, har börjat träna lite spinning och går snabba promenader på bandet eller så cyklar jag och styrketränar jag. Så jag kan nog köra en 10-minuters och sedan träna annat 🙂
Quote from Funbeat user on 19 January 2010, 21:01Om jag var du skulle jag försöka mig på att springa lite. När jag funderade på att böra springa fick jag min motivation från att titta på "The Biggest Loser" Kanske låter lite löjligt, men när jag såg amerikanare på dryga 150 kg (en del betydligt mer) som
Om jag var du skulle jag försöka mig på att springa lite. När jag funderade på att böra springa fick jag min motivation från att titta på "The Biggest Loser" Kanske låter lite löjligt, men när jag såg amerikanare på dryga 150 kg (en del betydligt mer) som
Quote from Lars Mörrby on 19 January 2010, 21:08Om man vill gå ner i vikt så måste man förbruka mer kalorier än man stoppar i sig, och ett sätt att göra det är ju att röra på sig mer.
Sedan är det nog väldigt individuellt vilken träningstyp som passar bäst. Försök röra på dig så mycket som möjligt oc
Om man vill gå ner i vikt så måste man förbruka mer kalorier än man stoppar i sig, och ett sätt att göra det är ju att röra på sig mer.
Sedan är det nog väldigt individuellt vilken träningstyp som passar bäst. Försök röra på dig så mycket som möjligt oc
Quote from Funbeat user on 19 January 2010, 21:54Här på funbeat har vi två superbra grupper som du borde gå med i!
Den första är Lättare - där peppar vi som vill gå ner i vikt varandra och tipsar om olika vettiga sätt att göra det på.
http://www.funbeat.se/groups/overview.aspx?GroupID=1000Den andra ä
Här på funbeat har vi två superbra grupper som du borde gå med i!
Den första är Lättare - där peppar vi som vill gå ner i vikt varandra och tipsar om olika vettiga sätt att göra det på.
http://www.funbeat.se/groups/overview.aspx?GroupID=1000
Den andra ä
Quote from Funbeat user on 20 January 2010, 08:12Min bästa kompis började promenera. Längre & längre och fortare & fortare. Använder själv promenad som alternativträning vid sjukdom och liknande tack vare honom. Med promenader så kan du även påbörja en viktig mental träningsbit redan nu: Att ge sig ut ä
Min bästa kompis började promenera. Längre & längre och fortare & fortare. Använder själv promenad som alternativträning vid sjukdom och liknande tack vare honom. Med promenader så kan du även påbörja en viktig mental träningsbit redan nu: Att ge sig ut ä
Quote from Lars Mörrby on 20 January 2010, 08:41Stegräknare och ett mål på 10.12000 steg per dag kommer att sporra dig att ta en promenad även vid sämre väder. Har du möjlighet så är en halvtimmes promenad på morgonen en bra start på dagen. Sedan får du naturligtvis gärna träna också.
Stegräknare och ett mål på 10.12000 steg per dag kommer att sporra dig att ta en promenad även vid sämre väder. Har du möjlighet så är en halvtimmes promenad på morgonen en bra start på dagen. Sedan får du naturligtvis gärna träna också.
Quote from Johan Lindh on 20 January 2010, 08:51Om du tycker att det verkar kul att springa tycker jag definitift att du ska göra det! Träningen måste ju kännas kul! Om du känner av det i benen så ta det bara lugnt. Titta under träningsprogram här på funbeat så finns det många förslag på hur man kommer
Om du tycker att det verkar kul att springa tycker jag definitift att du ska göra det! Träningen måste ju kännas kul! Om du känner av det i benen så ta det bara lugnt. Titta under träningsprogram här på funbeat så finns det många förslag på hur man kommer
Quote from Funbeat user on 20 January 2010, 09:36Håller med ovanstående talare.
Det är klart att löpning är skitjobbigt för alla som är otränade. Men vill du springa så spring!Det ger sig ju liksom självt. När man inte orkar får man antingen
a) sänka farten
b) varva med promenad
c) avsluta passet
Håller med ovanstående talare.
Det är klart att löpning är skitjobbigt för alla som är otränade. Men vill du springa så spring!
Det ger sig ju liksom självt. När man inte orkar får man antingen
a) sänka farten
b) varva med promenad
c) avsluta passet