Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har tvättat löparskor sedan 80-talet i maskin.
Noll problem.

T.o.m. kört dem i tumlare, dock ej snustorra.

Om mina skor blir så pass smutsiga att jag msåte rengöra dem, så kör jag utan att tveka dem i tvättmaskinen, på något 30 gradersprogram, funkar finfint, är de fulla av lera, så är det nog bra för tvättmaskinen om du spolar av den först.

Klart man kan tvätta skorna i tvättmaskinen. Fast det behövs sällan!

Däremot tycker jag att man ska låta dom dropptorka. Allt behöver inte gå så förbannat fort!

Har man inte kravet att de skall bli skinande rena så räcker det väl med lite skrubb i diskhon och dropptork. ..så luktar de inte avgrund efter lite mosslufs eller dylikt. Jag brukar springa lite i någon strandkant (vatten upp till midjan är fantastisk tr

Enda gång jag kan komma ihåg att jag tvättat skorna (jag iofs jättedåligt minne 😉 ) var efter jag sprang i en jättekletig lera som bara inte gick att få bort INNEFRÅN skorna så jag gav upp och slängde in dom i tvättmaskinen... Normalt räcker lite dusch -

Det gör väl inget att löparskorna blir smutsiga? Skor är väl till för att användas. Som barnens orienteringstränare sa: Spring genom första vattenpölen ni ser så slipper ni fundera på om ni ska bli smutsiga eller inte, sen är det bara att springa rakt fra

En gång hade jag inget val, det var tvättmaskinen eller soptunnan (#)
Jag går inte in på detaljer men vi får säga att det handlade om biologisk kontamination.

Mollie, men då ser man inte att det är senaste årsmodellen med Vårens Färger (tm)!

Om man har betalat 500:- extra för att få 40 gram lättare skor så bör man kanske åtminstone knacka bort de största jordkokorna.

Efter ett 6H lopp på kolstybb i ösregn var det inte helt lätt att slå av skiten eller duscha av skon.

Men i maskinen de blev som nya, stelheten försvann också och de blev mjuka spänstiga och fina 🙂