Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringa hem från jobbet.
You need to log in to create posts and topics.

Efter nyår kommer jag kliva på ett nytt schema som innebär förbättringar när det gäller i stort sett allting, förutom en sak: Jag kommer få svårare att hinna träna före jobbet. Dessutom vet jag av erfarenhet att jag har oerhört svårt att komma hem från jo

Här är några kloka ord på vägen: http://blog.svd.se/maratonbloggen/2011/10/10/sluta-vela-bara-kor/

Christer: Mja. Klart att det bara är att köra. Men jag var ute efter lite mer praktiska tips är så. Tack ändå.

Tänk att springa till jobbet lite tidigare, inte skoj att springa in på ett möte med eftersvetten rinnande över hela pannan *ler*
Ryggsäcken skall sitta mycket bra för att det skall bli skönt att springa...
Handduk och schampo tar plats, så ha det på jobb

Jag brukar göra så att om jag springer hem från jobbet så har jag med mig minimum till jobbet den dagen, typ nycklar, mobil och kontokort. Sedan byter jag om på jobbet, lämnar grejerna där och tar småsakerna i fickan. Sedan nästa dag så tar jag med mig om

Man kan försöka springa så "lätt" som möjligt, men man kan också lasta på:

Jag har ca 9 km enkel väg och brukar göra det till dubbelpass, dit på morgonen och hem på kvällen. I väskan packar jag allt, dvs kläder och dator. Har bara handduk och tvål på job

Vad rekommenderar ni för ryggsäckar? Är det superviktigt att köpa en dyr löparrygga eller funkar det med en vanlig bara den sitter bekvämt eller är det bara att ge upp?

Jag använder Inov-8 Race Elite™ 15 ryggsäck till mina transport löpningar. Den är dock på gränsen till för liten. Fast jag kan packa ner: jeans, 2*t-shirt, strumpor, kallingar, litet badlakan, mina converse + plånbok, glasögon, passerkort, mobil och snusd

Jag brukar göra som Kim. Ibland springer jag hem ena dagen och in nästa - då kan jag använda ytterkläderna och basplaggen dagen efter (tar bara med ett extra ombyte underkläder och en annan top). Vill inte gärna kånka på ryggsäck - tycker det stör mitt lö

Att springa till/från jobbet kallas nu för att "snorkka". Sofie på http://snorkkis.se har skrivit en guide i 4 steg som tar upp en del tips och praktisk information. Klicka på "Snorkkarguide" i menyn.