Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringa hem från jobbet.
You need to log in to create posts and topics.

Christer: Hur handlade Petras inlägg om att transportlöpa öht?
EDIT: eller jaha, du kanske menade att man tar sig hem och springer sen hemifrån, även om man håller på att fastna i soffan?

Jag springer hem från jobbet ibland eftersom det är lättare att få till det än att ge sig iväg ut igen när man redan kommit hem. Dessutom är det ju en sträcka som jag ändå måste transportera mig på något sätt.

Jag brukar promenera till jobbet på morgonen

Jag brukar sporadiskt kombinera kollektivtrafikåkning med löppendling. Detta eftersom jag har 23 km till jobbet vilket kan kännas lite tidsmässigt långt för att vardagspusslet ska gå ihop. Så buss halva sträckan brukar det bli.

Klädlogistiken löser jag

Jag brukar ibland passa på att springa från jobbet ena dagen och till jobbet nästa dag. Tar då med mig kläder för dag 2, matlåda, frukost, necessär och annat jag kan behöva redan dag 1. Lämnar sedan allt på jobbet dag 1 förutom mobil, nycklar och kreditko

En bra löparrygga är väldigt viktigt tycker jag. Köp den med omsorg, testa, fråga runt. Nu har jag 15,5 km till jobbet och springer inte till eller från så ofta som jag skulle önska men det är väldigt skönt med en rygga som sitter som en smäck. På jobbet

Så här skrev TS: "Dessutom vet jag av erfarenhet att jag har oerhört svårt att komma hem från jobbet, byta om och sen ge mig ut och springa/träna. Det brukar mer bli soffa och dåligt samvete med noll ork och motivation. "

Och det är PRECIS det Petras blo

Christer: Ja, det har du rätt i. Jag är dock av den åsikten att om jag inte behöver tvinga mig själv till träning blir det inte bara roligare, utan jag presterar dessutom bättre. Win-win med att inte sucka och stöna innan motion, mao 🙂

Jo du vet ju naturligtvis bäst hur du själv tänker, jag svarade egentligen Karin. Glömde att skriva det.

Christer: Ok, jo jag såg det. Jag tolkade hela tråden och TS frågor om tips som att det handlade om transportlöpning. Och "något annat smart man skall tänka på", och om transportlöpning, eftersom TS bestämt sig för att köra detta.

Drottningen av transportlöpningen, Snorkkis, har skrivit en hel serie om transportlöpning och transportlöpning kallas numera att snorkka..

http://snorkkis.se/?page_id=3352