Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringa hem från jobbet.
You need to log in to create posts and topics.

Angående laptop, skulle tillse jag har ssd disk, för säkerhets skull. Tror det går bra ändå, mjuka skump, men ändå...

De gånger jag sprungit hem från jobbet har jag sett till att inte ha skrymande kläder (kavaj m.m.) på mig till jobbet. I min Haglöfs Tight har jag löparkläder, skor och pulsklocka. På jobbet byter jag om till löparkläder och knölar ner de kläder jag hade

Bärbara datorer kan man springa med utan problem. Däremot brukar de skramla ihop av flitigt flygresande.

Jag brukar alternera löpning och cykling, springer jag hem ena dagen så cyklar jag till jobbet nästa. Därmed har jag träningskläder på mig i båda riktningarna och det räcker med att ha ett par byxor, ett par skor och en jacka på jobbet. Det kan kombineras

Lärdomar efter gårdagens test:
1) Det går inte att springa dryga fyra kilometer klockan 23 på kvällen om man i stort sett inte käkat sedan frukost.
2) Fyra kilo på ryggen påverkar mer än man (jag) kan tro.
3) Det känns oerhört märkligt att strippa av sig

Lite OT: Kul med punkt 3 på din lista, Stina. 🙂 Jag brukar springa på lunchen ibland och försökte gången jag duschade på jobbet reagerade jag ungefär som du (samtidigt som jag kände mig som en brandman ungefär).

Märklig känsla att duscha på jobbet, me

Ingmari: Brandmannatanken ska jag försöka mana fram! Tack 🙂

Jag har 18km till jobbet och cyklar/springer ibland till/från jobbet. Jag behöver inte träna hemma då vilket löser livspusslet.

Det är alltid bra att ha ett extra fullt ombyte på jobbet om man springer till jobbet. Det händer ofta att jag kör "italienskt

Jag har också en vanlig ryggsäck när jag springer till och från jobbet. Funkar görbra. Man får tänka lite på hur och vad man packar bara. Men man lär sej. Mest blir det enkel lufslöpning men kör även tempopass och intervaller. Sträckan varierar efter hur

Jag joggar en del av transportsträckan. Har 5 mil till jobbet frösöker åka kollektivt så gott det går. Sista 9 km hem är skönast då är det bara in i duchen när jag är klar:) Allternativt jogga 13 km till järnvägs knuten om det inte går buss eller tåg i pa