Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringa i värmen!?
You need to log in to create posts and topics.

Jag doppar mej med skor och allt

Gjorde jag också under förra årets Sommarutmaning, det kippade så gött i skorna sista biten 🙂

"Hur löser ni er träning när sommarvärmen äntligen kommer?"

Lider och hoppas att det snart blir svalare.... 🙁

Mer seriöst: försöker söka mig till svalare ställen, som skogen, men tror inte att det funkar så länge till. Ska försöka springa nån kväll, m

Jag tycker förmiddagen är bättre, det är ofta svalare att ge sig ut vid 9.00 än vid 21.00

Jag gör som Du, Håkan. Springer tidigt, tidigt innan jobbet (börjar kl 7) eller sent. Igår kväll kom jag hem strax innan 23.

Ang badmöjligheter har jag en perfekt runda på ca en mil, med havet vid mina fötter efter 5 km. En annan runda tillåter bad i Mör

Just hemkommen från löprundan, termometern visar 28.5 grader. Andra alternativet vore att springa kl 6 på morgonen, då är det kanske snarare runt 20 grader...

Passa på att värmeträna nu! På ett år blir det ofta inte mer än 4-5 dagar på våra breddgrader som duger till värmeträning.

Det tog mig 18 år att vänja mig vid värmen tror jag. För nu när jag sitter här konstaterar jag att jag inte tyckte det var särskilt jobbigt att springa faktiskt...

Så, hur blir man värmetålig? Man lider av kontinentala somrar mitt i Europa i 18 år. När

Kanske begränsar nyttan av värmetålighet då? 🙂 När jag har varit på solsemester har det varit springa tidigt på morgonen som gäller. Jag svettas kopiöst om det blir varmt och fuktigt och plågar mig inte gärna igenom en löptur när det börjar närma sig 30

Personligen gör jag ingen större skillnad på väder...
I och med att man tävlar(inte löpning) så bör man ju "behärska alla väder typer. Men visst är det svårare att ge sig ut när termometern visar närmare 30 än 20...