Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringa länge...
You need to log in to create posts and topics.

Hej alla!

En enkel fråga. Jag vill springa längre, som i längre tid i rörelse. Vad är bäst;

-Springa mitt vanliga tempo, och ta paus o gå när jag blir trött för att sen fortsätta att springa?
-Försöka sänka tempot, men utan att tappa mitt löpsteg?

Det

Jämnt tempo brukar vara bäst och därmed då antagligen lite långsammare.

Man blir bra på det man tränar!

Jag röstar på att köra i det vanliga tempot och ta pauser, så småningom när du blivit lite bättre tränad orkar du utan pauserna. Anledningen är att löpsteget försämras om det går allt för sakta, i alla fall upplever jag det så.

Nu vet jag ju inte vad längre betyder för dig och vilken roll detta pass har i förhållande till dina andra pass, springer du fler gånger i veckan och vad är ditt mål, om du har något sådant uppsatt?
Men jag delar med mig av den lilla erfarenhet jag har.

Nu vet jag ju inte vad du menar med att "springa längre", men vi som springer ultra tränar specifikt på att springa långsamt. Det är en konst i sig, speciellt i början av ett pass och är ofta nyckeln till att lyckas med att öka på sina distansrekord.

Christer och Mikaels råd. (t+)

Christer och Mikaels råd. (t+) (t+)

Christer och Mikaels råd. (t+) (t+) (t+)

LSD, is the shit you need.

Vänligen

P.

Håller med. (t+)(t+)(t+)(t+)

Jag har varit lite sämre tränad inför ett marathon, nåja två stycken då.

Då gick jag ut i ett lugnare tempo, och det höll nästan hela vägen. Skulle jag kört mitt vanliga tempo hade jag kroknat och fått stora problem att geno

Värst vad många som rekommenderar långsammare tempo än det som känns "lagom". Blir man inte en långsam löpare med denna inställning?

/Snabb löpare som dock mkt riktigt brukar krokna i marathon 😉