Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringa lopp i utlandet
You need to log in to create posts and topics.

Om du ogillar att springa i t-shirt så får du väl måla dig. Att springa i linne ger ju bara en massa skavsår om man springer långt.

Jag springer inte längre än marathon och så långt klarar jag mig utan skavsår med de linnen jag har. Men det är ju damlinnen som sitter tight. Kan förstå om fladdriga herrlinnen skaver.

Det enda gången jag har sprungit i Team Stockholm marathon linnet gav mig skavsår. Så nästa lopp hadde jag T-shirt under.

Det är ju bara att smörja in sig på rätt ställen så skaver inte linnen om man springer långt. Kört linne på alla mina marathon och aldrig fått några skavsår av dem.

Var och sprang Dublin Marathon för en vecka sedan, sjukt roligt. Innan start sjöng vi irländska sånger och gjorde vågen, kändes som man var på krogen istället för småhuttrande i startområdet. Publiken sjöng och bjöd på dis längs med hela banan, man verkli

Karl.
Eller låta bli och tvätta de utsatta ställena kvällen innan och på mornen för loppet.

Kroppen är fantastisk på att tillverka smörjmedel.
Om dusch - absolut inget shampoo.

Strumpor. Gärna ett par som fötterna har vant sig vid. Således tvätta dem ej

"Om dusch - absolut inget shampoo."
Helt rätt, schampo högst en gång i veckan, helst till vilodagen.

Vad gäller strumpor, vet jag ej om insvettade är så bra, jag kör alltid med rena, men väl använda(dvs tvättade många gånger). Tvättar bara med grumme tvä

Måste vara mysigt i startfållan.

rnzola är en av mina favoritostar !!??....så det är nada bekymmer på den delen.!
Duscha inte över huvudtaget före halv till hel marathon....det gör aldrig jag ref massa artiklar i Jogging å Running Star å Sv Marathonlöparen.......kroppen har det absolut b

"Duscha inte överhuvudtaget" hmm...