Quote from Guest on 17 August 2009, 11:17Hej!
Jag springer mest grus/skogsstigar men skulle vilja springa Hässelbyloppet som är bara asfalt.
"Måste" jag springa asfalt innan loppet? (vill inte skada mig..)
/AnnaPanna
Hej!
Jag springer mest grus/skogsstigar men skulle vilja springa Hässelbyloppet som är bara asfalt.
"Måste" jag springa asfalt innan loppet? (vill inte skada mig..)
/AnnaPanna
Quote from Funbeat user on 17 August 2009, 11:27Nej. Spara asfaltslöpningen till själva loppet. Det tipset kommer från de som kan det här med de typ av skador du säkert åsyftar = stressfrakturer, etc.
Nej. Spara asfaltslöpningen till själva loppet. Det tipset kommer från de som kan det här med de typ av skador du säkert åsyftar = stressfrakturer, etc.
Quote from Funbeat user on 17 August 2009, 11:27Jag kommer säkert att få skit nu men jag svarar nej.
I lördags sprang jag Midnattsloppet = min första mil någonsin. Det loppet går ju på asfalt, men jag har tränat till 90 procent i motionsspår. Det jag har sprungit på asfalt är två 5km-lopp (Blodomloppe
Jag kommer säkert att få skit nu men jag svarar nej.
I lördags sprang jag Midnattsloppet = min första mil någonsin. Det loppet går ju på asfalt, men jag har tränat till 90 procent i motionsspår. Det jag har sprungit på asfalt är två 5km-lopp (Blodomloppe
Quote from Catharina Brattlin on 17 August 2009, 11:43Jag tror inte heller Du "måste" springa på asfalt innan ett millopp. Hade det handlat om längre distanser, hade jag nog svarat att det är bra att ha några asfaltsmil i benen iaf.
Jag springer nästan uteslutande på asfalt, eftersom jag springer asfaltshal
Jag tror inte heller Du "måste" springa på asfalt innan ett millopp. Hade det handlat om längre distanser, hade jag nog svarat att det är bra att ha några asfaltsmil i benen iaf.
Jag springer nästan uteslutande på asfalt, eftersom jag springer asfaltshal
Quote from Funbeat user on 17 August 2009, 11:45Springer precis som Sylvia i princip enbart på asfalt och har inte blivit skadad av underlaget. Kan inte annat än hålla med i hennes resonemang.
Springer precis som Sylvia i princip enbart på asfalt och har inte blivit skadad av underlaget. Kan inte annat än hålla med i hennes resonemang.
Quote from Funbeat user on 17 August 2009, 12:02Man blir bra på det man tränar på var det visst någon som skrev i en annan tråd.. 😉 Har ni nästan enbart sprungit på asfalt så har ni ju även ökat sträckor och farter och allt annat på asfalt och gör man då det med förnuft så borde man ju inte bli skadad
Man blir bra på det man tränar på var det visst någon som skrev i en annan tråd.. 😉 Har ni nästan enbart sprungit på asfalt så har ni ju även ökat sträckor och farter och allt annat på asfalt och gör man då det med förnuft så borde man ju inte bli skadad
Quote from Funbeat user on 17 August 2009, 12:08Som nämndes ovan så går det bra att springa på asfalt om man är van vid det och man blir bra på det man tränar på. Men jag tror även att farten avgör. Jag som springer en hel del långdistans springer sällan fort i jämfört med de som springer milen eller k
Som nämndes ovan så går det bra att springa på asfalt om man är van vid det och man blir bra på det man tränar på. Men jag tror även att farten avgör. Jag som springer en hel del långdistans springer sällan fort i jämfört med de som springer milen eller k
Quote from Catharina Brattlin on 17 August 2009, 12:08Jessie, läste Du inte mitt inlägg??
Jag skrev ju att hon inte behövde springa på asfalt för ett millopp! Vid längre distanser så blir saken en annan, som jag också skrev
Och "att man blir bra på det man tränar på" skrev jag redan i denna tråden...
😉
Jessie, läste Du inte mitt inlägg??
Jag skrev ju att hon inte behövde springa på asfalt för ett millopp! Vid längre distanser så blir saken en annan, som jag också skrev
Och "att man blir bra på det man tränar på" skrev jag redan i denna tråden...
😉
Quote from Funbeat user on 17 August 2009, 12:11Jessie, Mysiga små landsvägar ute på landsbygden är superhärligt och lätt att hitta nya vägar att springa på! Hellre det än att springa en massa varv i ett elljusspår tills man blir alldeles snurrig i huvudet 🙂
Jessie, Mysiga små landsvägar ute på landsbygden är superhärligt och lätt att hitta nya vägar att springa på! Hellre det än att springa en massa varv i ett elljusspår tills man blir alldeles snurrig i huvudet 🙂
Quote from Funbeat user on 17 August 2009, 12:13Om det är kort tid kvar till loppet så ska man inte experimentera på träningen. Då får man köra så som man brukar göra. Dumt att riskera något innan loppet. Var uppmärksam om du får ont. Bryt hellre om du börjar känna i knäet eller liknande. Kan ta månade
Om det är kort tid kvar till loppet så ska man inte experimentera på träningen. Då får man köra så som man brukar göra. Dumt att riskera något innan loppet. Var uppmärksam om du får ont. Bryt hellre om du börjar känna i knäet eller liknande. Kan ta månade