Quote from Guest on 26 August 2012, 17:15Jag började jogga för ca 7 veckor sedan. Har alltid hatat att jogga förr så har ingen löparkarriär bakom mig what so ever.
Har lite dåligt med tålamod ibland och är så sugen på att springa ett lopp, som nån sorts bekräftelse på att jag kan eller nåt.Nu
Jag började jogga för ca 7 veckor sedan. Har alltid hatat att jogga förr så har ingen löparkarriär bakom mig what so ever.
Har lite dåligt med tålamod ibland och är så sugen på att springa ett lopp, som nån sorts bekräftelse på att jag kan eller nåt.
Nu
Quote from Funbeat user on 26 August 2012, 17:25Om du har sprungit den sträckan någon gång innan, eller är redo för det träningsmässigt (t ex sprungit 3-4 km i alla fall) kan jag inte komma på några argument emot överhuvudtaget ...
Är du sugen klart du ska springa! Och så får du en första tid att jobb
Om du har sprungit den sträckan någon gång innan, eller är redo för det träningsmässigt (t ex sprungit 3-4 km i alla fall) kan jag inte komma på några argument emot överhuvudtaget ...
Är du sugen klart du ska springa! Och så får du en första tid att jobb
Quote from Funbeat user on 26 August 2012, 17:33Klart du ska springa!
Du har ju klarat distansen och tävlingsmomentet kommer nog få dig att klara mer än du tror (springa snabbare kanske?).Sen behöver ju inte en det ena utesluta det andra. Du kan väl springa nu och i vår 🙂
Klart du ska springa!
Du har ju klarat distansen och tävlingsmomentet kommer nog få dig att klara mer än du tror (springa snabbare kanske?).
Sen behöver ju inte en det ena utesluta det andra. Du kan väl springa nu och i vår 🙂
Quote from Mikael Wik on 26 August 2012, 17:46Jag har ännu så länge bara springit 3,8 km, en gång. Men ska försöka ha sprungit 5 km innan loppet, en gång i alla fall.
Jag har ju inte varit döende när jag slutat mina rundor så borde ju klara av hela loppet. 🙂Kör efter C25K-programmet här på sidan.
Jag har ännu så länge bara springit 3,8 km, en gång. Men ska försöka ha sprungit 5 km innan loppet, en gång i alla fall.
Jag har ju inte varit döende när jag slutat mina rundor så borde ju klara av hela loppet. 🙂
Kör efter C25K-programmet här på sidan.
Quote from Funbeat user on 26 August 2012, 17:50Har du klarat 3.8 så klarar du 4.8 utan problem, om tanken på att springa lopp gör dig taggad. Det enda som gäller är att inte gå ut för hårt, när du är ovan.
Har du klarat 3.8 så klarar du 4.8 utan problem, om tanken på att springa lopp gör dig taggad. Det enda som gäller är att inte gå ut för hårt, när du är ovan.
Quote from Mikael Wik on 26 August 2012, 18:32Jag har hittat ett rätt bra tempo som jag fixar än så länge och går jag ut för hårt får jag väl sakta ner när jag känner att det är för tungt.
Kollade resultatlistor för det loppet för två år sen, de var ju så snabba och duktiga så blir lite orolig, vill
Jag har hittat ett rätt bra tempo som jag fixar än så länge och går jag ut för hårt får jag väl sakta ner när jag känner att det är för tungt.
Kollade resultatlistor för det loppet för två år sen, de var ju så snabba och duktiga så blir lite orolig, vill
Quote from Funbeat user on 26 August 2012, 20:53Ingen vill komma sist, men någon gör det alltid. 😉
"Det viktigaste är inte att vinna, utan att kämpa väl". Och jag är säker på att du kommer att kämpa väl. Go for it! (V)
Ingen vill komma sist, men någon gör det alltid. 😉
"Det viktigaste är inte att vinna, utan att kämpa väl". Och jag är säker på att du kommer att kämpa väl. Go for it! (V)
Quote from Funbeat user on 26 August 2012, 21:35Det är kanonkul att ha något att jämföra om ett år...eller ett halvår...eller en månad! Tveka inte. Spring! 😀
Det är kanonkul att ha något att jämföra om ett år...eller ett halvår...eller en månad! Tveka inte. Spring! 😀
Quote from Funbeat user on 26 August 2012, 21:41Det är bara att gasa! Allt har sin början!
Det är bara att gasa! Allt har sin början!
Quote from Mikael Wik on 26 August 2012, 21:45Tack alla för era peppande ord! Blir ju ännu mer sugen på att anmäla mig nu.
Tack alla för era peppande ord! Blir ju ännu mer sugen på att anmäla mig nu.