Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringa lopp redan?
You need to log in to create posts and topics.

Passa dig Lina, risken är att du blir tävlingsberoende...... 🙂

Håller med Camilla och passar på att varna för AnmälansTourettes. Ett mycket allvarligt och troligen smittsamt syndrom!

Tveka inte en sekund! Om du anmäler dig och får en jämförelsetid nu så kan du förbättra ditt PB grymt mycket till nästa år. Så mycket kommer du aldrig kunna förbättra dig om du väntar.

Ett lopp längre fram i höst nära där du bor.
http://www.knaggaloppet.se/

Det har du rätt i Anders, det är ju jämfört med detta loppet nu snart jag kan förbättra mig riktigt bra. 🙂

Tack för länken om Knaggaloppet, men det kortaste loppet var på en mil och jag har tänkt mig att klara 5 km först och främst. Sen får vi se.

AnmälansTourettes! Tack för det uttrycket - precis så känner jag mig, har tre öppna anmälningssidor på min webbläsare. Det är med viss möda jag bara skickat send på en av dom. Därutöver finns många som jag har span på.

När jag kört klart c25k-programmet är det en vecka kvar till loppet.
Hur tycker ni att jag ska lägga upp träningen den sista veckan?

Lina: Felet som många gör är att de försöker "träna allt de inte har tränat tidigare" den där sista veckan. Sista veckan ska istället vara mer vila än andra veckor för att man ska "vila sig i form" och ha mer krut kvar i kroppen. Man ska helt enkelt vara

Tack för tipsen. Som det är nu har jag joggat mån, tors och lör. Eftersom loppet är på lördagen så räknar jag det som ett av passen.

Verkar det då vettigt att på söndagen innan loppet jogga 5 km, måndagen och torsdagen ca 3km? Blir det tillräckligt med

Håller tummen uppe till dig! Det är bara köra!! Du kommer att klara det. Då får du en tid att jaga framtiden. 🙂 Det låter bra du hinner vila / återhämta dig bra. :-). (t+)