Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringa på morgonen?
You need to log in to create posts and topics.

Jag har funderat på att springa på morgonen, just för att tjäna lite tid då det känns som att jag alltid tränar på kvällarna och aldrig gör nåt annat. Om jag ska hårddra det. Jobbar till 17 varje dag och då hinns inte mkt mer än att träna, äta och sen sov

Jag springer ofta på morgonen, äter inte innan, ev en banan bara, men dricker ordentligt med vatten. Långpass fukar ju såklart inte men om du bara ska vara ute i 45 minuter så räcker glykogenet du har i musklerna. Tänk på att värma upp ordentligt innan, s

Jag springer ibland till jobbet på morgonen. Jag kliver upp 6 och äter en lätt frukost, springer hemifrån vid 7 och kommer fram ca 7:40. Äter en frukost till och duschar. Färdig kl 8.

Arbetsdagen känns bättre efter en sådan start men den är verkligen tun

Jag springer aldrig på morgonen. Men mitt mål är inte att bli en löpare.
Rent genrelt kan man såga att om du inte äter före så kommer du att bränna mer muskler- Tänk dig att du gått 8 timmar på dagen utan att äta och sen går ut och springer. Nu går ju fö

Håller med Johan. Det beror givetvis vad målet är med löpningen. Springer man för att få dagens motion så är det säkert OK. Men i mitt fall som kämpar som en gnu för att bli en bättre löpare hade det aldrig funkat utan en hel dags uppladdning. Att springa

Jag har kört morgonlöpningar ibland (är dock inte så morgonpigg så det blir inte så ofta 😉 ).
Jag brukar ta lite russin innan jag springer. Vet inte om det hjälper så snabbt energivis men det känns som det..
Kanske kan vara något att testa?

springa tidigt på morgonen är det häligaste som finns! (på sommaren, om det inte regnar;) ) Jag klarar inte att inte äta innan, måste ha något för att orka.. gröt eller banan eller ja russin har jag faktiskt också testat och det funkar utmärkt.

På natte

Jag äter min havregrynsgröt + ett glas juice på morgonen och försöker vänta minst 30 minuter innan jag börjar springa för att det inte ska komma upp igen (#)
Man bör nog ta det lite lugnare på morgonen för att låta kroppen vakna och låta maten sjunka ner.

Löpning är ju lite mer tidseffektivt än cykling. Jag vill ju bli svettig, känna att jag gjort något!!
Fast jag tilltallas av tanken. Ut och cykla en tidig morgon, då skulle man nog kunna cykla i eljusspåret utan att skrämma slag på folk 🙂

Jag springer gärna på morgonen, och jag kör för fullt efter uppvärmningen, det är underbart.
Jag gör så här, jag stiger upp kl 05.00 och äter gröt, frukt och dricker ordentligt och mjukar upp lite lätt innomhus. Jag börjar inte värma upp utomhus före kl 0