Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringa på morgonen?
You need to log in to create posts and topics.

Tidigare, innan jag tvingades pendla till Babylon och fick min restid till jobbet ökad från 5 minuter till 65 minuter enkel väg, brukade jag också springa på morgonen.
Jag tyckte verkligen om det, även om det var jobbigt i början kom jag in i det. Det bä

Precis som folk skrivit här så kan det ha en nedbrytande effekt på muskelmassan men jag antar att det är något man behöver bry sig om i kroppsbyggarsammanhang?

Jag hörde av en elitlöpare att han faktiskt la in lugna morgonpass för att träna kroppen att b

En liten fråga, är det inte skillnad på "Springa på morgonen" (eller träna öht) på morgonen och "springa före frukost", tycker många
använder det synonymt?

Jag sprang eller gick mornar en hel del förra sommaren (det var raskt outhärdligt när det blivit

Det du stoppar i dig innan du sticker ut (du stiger väl inte upp hur långt som helst innan om du ska vara klar till halvsju?) hinner knappast tas upp av kroppen utan är bara en extra tyngd i magen. Men lite dricka - vatten eller te - och kanske några snab

citat"Precis som folk skrivit här så kan det ha en nedbrytande effekt på muskelmassan men jag antar att det är något man behöver bry sig om i kroppsbyggarsammanhang?"citat slut.

Jo jag tror nog det är så. Är man löpare så vill man ju inte ha en massa kus

Tack för alla synpunkter 🙂 Jag ska fundera och prova mig fram vad som funkar.

Imorn får jag mina nya skor som jag la undan på löplabbet förra veckan. Har riktigt längtat! Snart snart... (H)

Ett problem med att äta precis innan man springer är att blodet då går till magen och kroppen börjar smälta och absorbera näring.

Min favorit är micra frysta bär (hallon, blåbär) så de blir varma. lägg till lite naturell lättyogurt. Sött och lätt!
Ordänt

En fördel med att äta precis innan man springer är att man efter ett tag vänjer kroppen vid det och inte får problem med håll etc.
Detta gör att man blir mer flexibel i sina träningstider och det blir lättare att hitta luckor om man inte måste vänta mins

Anders: gör den? Jag har alltid trott att det var tvert om, den vänjer sig att springa innan frukost, visste inte att det funderar åt båda hållen.

Skulle spara tid att proppa i sig ett sånt där barn-packet russin och sedan dra ut direkt 🙂

Men vattnet d

Kroppen en helt otrolig manik...som man kan vänja vid det mesta.:)