Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringa på vintern?
You need to log in to create posts and topics.

Hej jag vill absolut inte sluta springa bara för att de blir vinter å snö löpband känns inge kul finns de nåra "regler" för löpning på vintern? gradantal osv.?

Nä, det är bara att klä sig rätt - ska man springa lite längre o det är kallt är det bra med en löparsäck med lite varma (torra) kläder för att vara på säkra sidan!

Här har vi en fin tråd på gång
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=283107

Det går att träna ute året runt vid alla väder. Se tråden om vinterträning.
Dubbskor, luftvärmare, underställ, mössa, pannlampa, reflexväst...

Om det är många minusgrader (-10 eller kallare) så kan man behöva något som värmer upp inandningsluften. Åtminstone på längre pass. Jag har en liten värmeväxlare som man stoppar i munnen och andas genom, den årterfuktar dessutom den torra luften. Det finn

En svart airtrim och sedan kan du låtsas att du är Darth Vader 🙂

Inga problem! Jag springer själv året runt. Gällaer bara att ha bra kläder. Oftast mindre än man tror innan man sticker ut. Har varit ute utan problem ner till ca -20.
Använder inte själv en luftvärmare då jag inte behöver någon sådan. Jag tror att det är

Pröva att springa i pudersnö.

Packad snö är dessutom ett väldigt behagligt underlag att springa på.

Jag är uppvuxen i norrlands inland, så där ligger snön halva året, så jag har inte ens reflekterat över att man inte skulle träna löpning på vintern...:-)...

Nu bor jag i södra Sverige och det är lite lurigare om snön väl kommer. Ofta kan det bli halt, o