Quote from Funbeat user on 17 September 2011, 12:41Håller med Magnus "nyckeln är skadefrihet". Och ihärdighet skulle jag tillägga! Och variation i längd och intensitet. Kör på bara och absolut inga intervaller!
Håller med Magnus "nyckeln är skadefrihet". Och ihärdighet skulle jag tillägga! Och variation i längd och intensitet. Kör på bara och absolut inga intervaller!
Quote from Funbeat user on 17 September 2011, 13:48Helt inne på Magnus linje.
Skippa alla försök till intervaller. Ta dig ut och spring, skit i tiderna håll dig skadefri. Våga vila när det gör ont.
Helt inne på Magnus linje.
Skippa alla försök till intervaller. Ta dig ut och spring, skit i tiderna håll dig skadefri. Våga vila när det gör ont.
Quote from Funbeat user on 18 September 2011, 08:03Teknik och hållning! Och här kommer dagens reklaminslag:
http://springsnabbare.se/
Min klubbkompis från Stockholm City Triathlon som håller i trådarna. Det finns mycket att hämta redan innan du börjar mata intervaller och tempopass.
Teknik och hållning! Och här kommer dagens reklaminslag:
Min klubbkompis från Stockholm City Triathlon som håller i trådarna. Det finns mycket att hämta redan innan du börjar mata intervaller och tempopass.
Quote from Funbeat user on 18 September 2011, 10:38Tack alla ni som gett mej goda råd.Vad jag förstår så är ju skadefri och våga vila nyckelordet.Jag ska fan i mej träna på som jag gjort nu några månader hela hösten och vintern och hoppas på en fin löparsäsong nästa år.
Tack alla ni som gett mej goda råd.Vad jag förstår så är ju skadefri och våga vila nyckelordet.Jag ska fan i mej träna på som jag gjort nu några månader hela hösten och vintern och hoppas på en fin löparsäsong nästa år.
Quote from Funbeat user on 18 September 2011, 10:43Lycka till Ola
Lägg gärna in ett pass eller två i veckan med styrketräning för bål & ben som tåhävningar, plankan, utfallssteg och liknande. Hjälper även det till att hålla dig skadefri = nyckeln till en kul höst/vinter/vår 🙂
Lycka till Ola
Lägg gärna in ett pass eller två i veckan med styrketräning för bål & ben som tåhävningar, plankan, utfallssteg och liknande. Hjälper även det till att hålla dig skadefri = nyckeln till en kul höst/vinter/vår 🙂
Quote from Funbeat user on 18 September 2011, 16:49Hej
jag är en kvinna på 46 år som har sprungit mil lopp på ca 55 minuter, men jag vill börja träna för 2 mil, det har blivit så mycket sämre tid på 2 mil trots tränande i 4 månader. Jag är skadefri, har någon bra tips på att bli snabbare, mer intervaller
Hej
jag är en kvinna på 46 år som har sprungit mil lopp på ca 55 minuter, men jag vill börja träna för 2 mil, det har blivit så mycket sämre tid på 2 mil trots tränande i 4 månader. Jag är skadefri, har någon bra tips på att bli snabbare, mer intervaller
Quote from Funbeat user on 18 September 2011, 17:09Susanne: Om du tappar mycket fart på längre distanser, mer än ungefär 10 sekunder per kilometer, så behöver du antagligen en bättre bas. Det bygger du uppp genom att springa långsamt och länge, här är en suverän artikel på området om du orkar läsa den: ht
Susanne: Om du tappar mycket fart på längre distanser, mer än ungefär 10 sekunder per kilometer, så behöver du antagligen en bättre bas. Det bygger du uppp genom att springa långsamt och länge, här är en suverän artikel på området om du orkar läsa den: ht
Quote from Funbeat user on 18 September 2011, 19:14Jadu Susanne,det verkar vara distanslöpning kombinerat med löpstyrketräning för både dej och mej för att klara längre distanser på bra tider innan intervaller kommer in i bilden. Jag ska ta till mej av era råd,tex löpstyrketräning.
Jadu Susanne,det verkar vara distanslöpning kombinerat med löpstyrketräning för både dej och mej för att klara längre distanser på bra tider innan intervaller kommer in i bilden. Jag ska ta till mej av era råd,tex löpstyrketräning.
Quote from Funbeat user on 19 September 2011, 09:03Jag understryker vikten av kontinuitet! Vill tillägga att det kan vara smart att kombinera löpandet med spinning, crosstrainer, skidor med mera. Just för att ni ska kunna hålla er fria från skador.
Kom även ihåg att variera underlag och gärna även skor
Jag understryker vikten av kontinuitet! Vill tillägga att det kan vara smart att kombinera löpandet med spinning, crosstrainer, skidor med mera. Just för att ni ska kunna hålla er fria från skador.
Kom även ihåg att variera underlag och gärna även skor
Quote from Funbeat user on 24 September 2011, 12:40Hej tack för tipsen! har nu läst igenom counterpart coatching, länken man ska träna 90-120 minuter per dag helst VARJE dag som jag förstod- sakta i och för sig men det lär ta några timmar/veckan.. man får väl prova. Att åka skidor o annat på vinter tror j
Hej tack för tipsen! har nu läst igenom counterpart coatching, länken man ska träna 90-120 minuter per dag helst VARJE dag som jag förstod- sakta i och för sig men det lär ta några timmar/veckan.. man får väl prova. Att åka skidor o annat på vinter tror j