Quote from Guest on 8 May 2013, 10:59Jag har fått ett erbjudande om en plats i "the Marathon" i höst, och någon gång i livet ska jag springa NY marathon. Bara för att, liksom. Denna gång tackar jag dock nej pga Springtimes rent ohemula prissättning. Deras deal är att allt måste bokas via dem
Jag har fått ett erbjudande om en plats i "the Marathon" i höst, och någon gång i livet ska jag springa NY marathon. Bara för att, liksom. Denna gång tackar jag dock nej pga Springtimes rent ohemula prissättning. Deras deal är att allt måste bokas via dem
Quote from Funbeat user on 8 May 2013, 11:09Utbud och efterfråga - så enkelt tror jag det är.
Det är ju (nästan) ända sättet att komma med. Dessutom ÄR det mycket dyrare i NY just denna veckan. Samma sak är det vid stora internationella kongresser i en stad. Tror det är mer regel än undantag att ho
Utbud och efterfråga - så enkelt tror jag det är.
Det är ju (nästan) ända sättet att komma med. Dessutom ÄR det mycket dyrare i NY just denna veckan. Samma sak är det vid stora internationella kongresser i en stad. Tror det är mer regel än undantag att ho
Quote from Funbeat user on 8 May 2013, 11:10Förslag: För det priset skulle jag istället välja deras resa till Kilimanjaro Marathon. Jag rankar personligen den resans upplevelser som mycket högre än NY-resan, och med de priser du nämner så verkar det gå ekonomiskt på ett ut. Och är du ute efter NY-p
Förslag: För det priset skulle jag istället välja deras resa till Kilimanjaro Marathon. Jag rankar personligen den resans upplevelser som mycket högre än NY-resan, och med de priser du nämner så verkar det gå ekonomiskt på ett ut. Och är du ute efter NY-p
Quote from Funbeat user on 8 May 2013, 12:09Well, det går ju att tidskvala och på så vis få en större möjlighet att få en garanterad plats. Kvaltiderna har skärpts och för många kan de förstås kännas utopiska.
För mig (46 år) känns det klart möjligt - 1.25 på halvmaran. Efter 50 ligger halvmaratide
Well, det går ju att tidskvala och på så vis få en större möjlighet att få en garanterad plats. Kvaltiderna har skärpts och för många kan de förstås kännas utopiska.
För mig (46 år) känns det klart möjligt - 1.25 på halvmaran. Efter 50 ligger halvmaratide
Quote from Funbeat user on 8 May 2013, 13:08Ja fixar du inte kvaltiderna så vad med i lotteriet. Någon gång inom en 5-årsperiod borde du ha turen och då kan du fixa ditt boende och resa helt själv till en väsentligt lägre kostnad och då är hela lottavgiften intjänad med råge.
Ja fixar du inte kvaltiderna så vad med i lotteriet. Någon gång inom en 5-årsperiod borde du ha turen och då kan du fixa ditt boende och resa helt själv till en väsentligt lägre kostnad och då är hela lottavgiften intjänad med råge.
Quote from Funbeat user on 8 May 2013, 13:28Eller så kan du åka över och vara funktionär i X antal lopp. Har hört att det ska gå också. Fast hotellnätter samt flyg för alla de resorna lär överstiga beloppet som Springtime har.
Eller så kan du åka över och vara funktionär i X antal lopp. Har hört att det ska gå också. Fast hotellnätter samt flyg för alla de resorna lär överstiga beloppet som Springtime har.
Quote from Funbeat user on 8 May 2013, 14:39Jo. Ganska saftig kostnad. Men de är tydliga med vad som gäller och lägger inte på något extra efter hand. Det är välordnat med transporter och folk som åker med som vet hur det fungerar. Tryggt. Men dyrt som sagt.
Extra surt för oss som åkte dit förra å
Jo. Ganska saftig kostnad. Men de är tydliga med vad som gäller och lägger inte på något extra efter hand. Det är välordnat med transporter och folk som åker med som vet hur det fungerar. Tryggt. Men dyrt som sagt.
Extra surt för oss som åkte dit förra å
Quote from Funbeat user on 8 May 2013, 17:38Fick också en startplats i år men tyckte att det var för dyrt. Jag tycker dessutom att det oftast är trevligast med små tävlingar och gärna i terräng. På stadslopp är det ofta trångt och att springa 4 mil på asfalt är inte det roligaste jag vet. Som tidig
Fick också en startplats i år men tyckte att det var för dyrt. Jag tycker dessutom att det oftast är trevligast med små tävlingar och gärna i terräng. På stadslopp är det ofta trångt och att springa 4 mil på asfalt är inte det roligaste jag vet. Som tidig
Quote from Funbeat user on 8 May 2013, 21:26Tack för bra input. Visst finns det en massa andra lopp som säkert är lika stora upplevelser, men på annat vis. Och jag kommer säkert springa något annat lopp utomlands framöver. Jag känner till lotteriet och kvalgränserna, men tidsmässigt ligger jag alld
Tack för bra input. Visst finns det en massa andra lopp som säkert är lika stora upplevelser, men på annat vis. Och jag kommer säkert springa något annat lopp utomlands framöver. Jag känner till lotteriet och kvalgränserna, men tidsmässigt ligger jag alld
Quote from Funbeat user on 13 May 2013, 22:36Jag ska springa i NY i höst men åker inte med Springtime. Fortfarande dyrt men inte lika låter det som: http://www.srrc-marathonresor.se/
Jag ska springa i NY i höst men åker inte med Springtime. Fortfarande dyrt men inte lika låter det som: http://www.srrc-marathonresor.se/