Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringtimes prissättning
You need to log in to create posts and topics.

Kan bara instämma i att det är svindyrt att åka med springtime travel, 27 000 kr går min resa loss för, sista gången som jag åker med dom men det är enda sättet för mig att vara med i NY marathon så det får svida. Det kommer att bli en kul upplevelse så d

Jo, har åkt med dem också. Lyckades förhandla bort hotell eftersom min syster bor i New York, men de tog ändå ut nästa 14 000 för flyg och startplats. 2012 hade jag lyckats kvala och åkte då för 7000 (4500 för flygbiljett och 2500 för startplats). Allt de

Det här var en mustig tråd som är intressant att följa. Det är ju tur att mina skonkar orkar klara kvaltiderna så man slipper åka till New York med Springtime. Om jag inte har fel för mig så kostar startavgiften minst 1000 kr mer genom Springtime än om ma

Finns det nån som är mer begåvad än jag ang prissättning. Dvs kan tänka bortom "utbud och efterfrågan"? Är det så enkelt eller finns det andra parametrar som kan påverka. Har de så klena marginaler på sina träningsresor så de måste öka marginalerna på täv

Förutom marginalerna på just sina resor och träningsläger har de säkert fasta kostnader såsom anställda och kontor som dessa måste bära.

Det allra intressantaste är ju att ingen annan resebyrå erbjuder motsvarande produkt, trots att den verkar vara fantastiskt lönsam.

@Erik Aschan:

Angående en massa ovidkommande personer som åker "matsäck" med Springtimes resor, så kan jag berätta att det var precis likadant redan i början på 90-talet. En del av dem skulle föreställa reseledare, men gjorde ingen som helst nytta. Minns

Precis gått med i gruppen. Åker med Springtime och betalar lika mycket som på nämda resebyrå ovan i texten. Min syster åkte med Springtime för några år sedan och var helnöjd. Ja man har säkert lika många uppfattningar och åsikter som det finns resenärer.

Berlin. Ja, men du får hänga på låset. de 40 000 tog slut på drygt 2 timmar. Ingen kvaltid krävs.
London. Nej. Endast Springtime Travel. Är du personlig vän med drottningen kan det finnas en utväg även där. Charity finns också.
Chicago. Inga kvaltider. B

Tidigare nämnde Yderberg (VD på Springtime) avstod från att delta i diskussionen. Nu vet han att den finns iaf.