Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSR: Sverige satsar minst i Skandi …
You need to log in to create posts and topics.

Ikke pr. innvånere men i flatemål!

Cykelbanor kan man ha inne i städerna. Det är fullständigt meningslöst utombys. Där är det istället cykel på väg som gäller och ett fungerande rättsväsen som tar tag i idiotomkörningar.

Klippt från samma artikel:

" men samtidigt satsar svenska staten mindre pengar"

Och det anges ingen källa för "staten som helhet". Den journalisten som uttrycker sig så, inger inte förtroende. Det är faktiskt en skillnad mellan "staten" och "kommunen" o

Samtidigt ligger Sverige i botten vad det gäller investeringar på miljövänliga järnvägar. Schweiz som aldrig ha problem på vintern och där tågen går i tid, satsar fyra gånger mer per invånare.

Så var tror ni det satsas i Sverige? På bilarna såklart! ÖFr

Jag tycker nog att järnvägarna får massor. De håller fortfarande på med hacka&spade i grushögen lite norröver och Bottniabanan är bra för rentransporterna.

Edit tycker att käkarna tar stryk.

Och Malmbanan betalar kalaset.

De har vänt på det nu David. Nu är det spade & haka ... Det sägs att de kom igenom. Jag glömmer varför de ville det.

Bottniabanen kan vi koble oss på: Nord-Norge kan koble seg på Botniabanen, som vil halvere reisetiden mellom Luleå og Stockholm. Analyser viser trafikkvekst i Sverige på opptil 300 prosent!

300 %? Det är alla norrmän som kommer hit och handlar.

Jag trodde vi kommit fram till att vi ska cykla på vägen!?