Quote from Funbeat user on 2 September 2010, 15:31Precis! Det är därför vi ska satsa pengar på grävmaskiner ... att gräva upp de som finns idag.
Precis! Det är därför vi ska satsa pengar på grävmaskiner ... att gräva upp de som finns idag.
Quote from Funbeat user on 2 September 2010, 15:34Jag är inte bara lite tveksam till dessa rapporter om hur mycket pengar som länderna lägger ut. Det verkar som man har förväxlat Norge och Danmark. Den som har cyklat i Oslo eller Trondheim vet mycket väl att dessa städer är skapta och befästa för bilar o
Jag är inte bara lite tveksam till dessa rapporter om hur mycket pengar som länderna lägger ut. Det verkar som man har förväxlat Norge och Danmark. Den som har cyklat i Oslo eller Trondheim vet mycket väl att dessa städer är skapta och befästa för bilar o
Quote from Funbeat user on 2 September 2010, 15:39Jag vet att jag lägger mer pengar på cykling än bil, jag cyklar på vägen, och funderar på att börja köra bil på cykelvägarna.
Är det inte lämpligare om man ser till underlag?
Jag vet att jag lägger mer pengar på cykling än bil, jag cyklar på vägen, och funderar på att börja köra bil på cykelvägarna.
Är det inte lämpligare om man ser till underlag?
Quote from Funbeat user on 2 September 2010, 16:55Det finns inget sant samband som innebär att satsade kronor medför motsvarande förbättring. Eller ens förbättring alls. Tvärtom är det säkert ganska vanligt att problem inte beror på för små resurser utan snarare hur resurserna nyttjas.
Det finns inget sant samband som innebär att satsade kronor medför motsvarande förbättring. Eller ens förbättring alls. Tvärtom är det säkert ganska vanligt att problem inte beror på för små resurser utan snarare hur resurserna nyttjas.
Quote from Funbeat user on 2 September 2010, 18:38""Daniel R :Att Norge satsar mer på cykel än Danmark ... det tror jag itne ett ögonblick på. ""
Det er det heller ingen her oppe som heller tror på.
Husk vi har en Arbeiderparti /sosialistisk regering. Og de har den oppfatning at folks penger har det be
""Daniel R :Att Norge satsar mer på cykel än Danmark ... det tror jag itne ett ögonblick på. ""
Det er det heller ingen her oppe som heller tror på.
Husk vi har en Arbeiderparti /sosialistisk regering. Og de har den oppfatning at folks penger har det be
Quote from Funbeat user on 2 September 2010, 18:45Eller ... det kan vara det fenomenet som är lite speciellt för Norge.
Oslo behöver ganska många saker mest (tåglinjer, vägnät osv), men det är väldigt lätt att få distrikterna att gadda ihop sig mot Oslo. Då satsas det på ett eller annat som i och för si
Eller ... det kan vara det fenomenet som är lite speciellt för Norge.
Oslo behöver ganska många saker mest (tåglinjer, vägnät osv), men det är väldigt lätt att få distrikterna att gadda ihop sig mot Oslo. Då satsas det på ett eller annat som i och för si
Quote from Funbeat user on 2 September 2010, 18:57Nå blir det snart bra, da vi er ferdig med alle broene på Vestlandet, over til alle øyer å holmer med 14 mensker
+ at alle har fåt plass i barnehage. Så nå kommer sykkelveiene, tog og bil. Tro fa...n, det kommer ikke en skit.Alt blir syltet ned i ve
Nå blir det snart bra, da vi er ferdig med alle broene på Vestlandet, over til alle øyer å holmer med 14 mensker
+ at alle har fåt plass i barnehage. Så nå kommer sykkelveiene, tog og bil. Tro fa...n, det kommer ikke en skit.
Alt blir syltet ned i ve
Quote from Mikaela Lexén on 2 September 2010, 22:27Var det inte någon stad i Norge där man hade byggt en lift eller liknande för cyklister i nån backe. Den satsningen kostade säkert mer än alla de övriga ländernas cykelbudgetar tillsammans... 😉
Var det inte någon stad i Norge där man hade byggt en lift eller liknande för cyklister i nån backe. Den satsningen kostade säkert mer än alla de övriga ländernas cykelbudgetar tillsammans... 😉
Quote from Funbeat user on 3 September 2010, 08:07Trondheim. Bild på den kommer senare ...
Edit: Jag har aldrig sett någon använda den, men jag jag sett den.
Trondheim. Bild på den kommer senare ...
Edit: Jag har aldrig sett någon använda den, men jag jag sett den.
Quote from Funbeat user on 3 September 2010, 08:55Daniel du slipper leta!
http://www.trampe.no/norsk/videos.php
Daniel du slipper leta!