Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 15:11Närsynta 08:or ... jag vet. Ibland avslöjer de sig. Flera gånger har jag hört på nyheterna och de pratar om "vårt grannland i söder".
Vilket land tror du de menar? Polen?
De menar Danmark. Danmark ligger faktiskt väster om Sverige sist jag tittade på en
Närsynta 08:or ... jag vet. Ibland avslöjer de sig. Flera gånger har jag hört på nyheterna och de pratar om "vårt grannland i söder".
Vilket land tror du de menar? Polen?
De menar Danmark. Danmark ligger faktiskt väster om Sverige sist jag tittade på en
Quote from Rasmus Olsson on 7 September 2010, 15:17Skåne ligger söder om Sverige. Liksom Östra Sverige ligger väster om Sovjet.
Skåne ligger söder om Sverige. Liksom Östra Sverige ligger väster om Sovjet.
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 15:19Tjabostanare har väl Polackerna som sina sydliga grannar?
Tjabostanare har väl Polackerna som sina sydliga grannar?
Quote from Funbeat user on 10 September 2010, 14:22Jag skulle vilja se ett förslag på miljösubvention när man köper cykel på samma sätt som när man köper miljöbil. En som väljer cykeln istället för bilen är ju den som är mest aktsam om vår miljö och bör därmed få någonting för detta.
Tänk om man kunde f
Jag skulle vilja se ett förslag på miljösubvention när man köper cykel på samma sätt som när man köper miljöbil. En som väljer cykeln istället för bilen är ju den som är mest aktsam om vår miljö och bör därmed få någonting för detta.
Tänk om man kunde f
Quote from Lena O on 10 September 2010, 16:00Martin: Den som köper en cykel och brukar den få massor. Varför måste staten bidra yterliggare.
Med en cykel har man allt! 🙂
Martin: Den som köper en cykel och brukar den få massor. Varför måste staten bidra yterliggare.
Med en cykel har man allt! 🙂
Quote from Jonny Persson on 10 September 2010, 16:05Om cyklisterna inte vore så lata utan sprang i stället så skulle vi spara både pengar och miljö.
Om cyklisterna inte vore så lata utan sprang i stället så skulle vi spara både pengar och miljö.
Quote from Funbeat user on 10 September 2010, 20:14Om man räknar på det så borde man kunna räkna hem energivinsten på att cykla gentemot att springa efter x antal mil.
Alltså det kräver mer mat i jämförelse att springa typ 1000 mil än vad det kostar att tillverka cykeln + mat för cyklisten (H)
Om man räknar på det så borde man kunna räkna hem energivinsten på att cykla gentemot att springa efter x antal mil.
Alltså det kräver mer mat i jämförelse att springa typ 1000 mil än vad det kostar att tillverka cykeln + mat för cyklisten (H)
Quote from Funbeat user on 11 September 2010, 23:46Skippa momsen på cyklar så har vi vunnit 20 % direkt 🙂
Sen kan man undra varför man ska ge pengar till folk för att de köper bilar, straffskatta de som köper ny bil istället...
Skippa momsen på cyklar så har vi vunnit 20 % direkt 🙂
Sen kan man undra varför man ska ge pengar till folk för att de köper bilar, straffskatta de som köper ny bil istället...