Quote from Funbeat user on 14 June 2009, 23:23Lite av en trådkapning och det ber jag i så fall om ursäkt för men jag funderade över "hur" man ställer sig upp när man är mitt i en klunga eller åtminstone har cyklister tätt inpå bakom?
Det är uppenbart att man kan skapa rätt mycket problem om man skju
Lite av en trådkapning och det ber jag i så fall om ursäkt för men jag funderade över "hur" man ställer sig upp när man är mitt i en klunga eller åtminstone har cyklister tätt inpå bakom?
Det är uppenbart att man kan skapa rätt mycket problem om man skju
Quote from Funbeat user on 14 June 2009, 23:24Trycker till innan man reser sig. Det lär man sig på en bancykel den hårda vägen.
Edit: och man fortsätter att trampa....
Trycker till innan man reser sig. Det lär man sig på en bancykel den hårda vägen.
Edit: och man fortsätter att trampa....
Quote from Funbeat user on 14 June 2009, 23:25Växla upp en eller två växlar innan är väl det rådet jag vill minnas ha läst här på Funbeat någonstans.
Växla upp en eller två växlar innan är väl det rådet jag vill minnas ha läst här på Funbeat någonstans.
Quote from Fredrik Närenfors on 14 June 2009, 23:29Man behöver inte alls växla upp. Enbart växlingen hjälper inte ett dugg. Det är bara om man har väldigt hög kadens som det kan underlätta att växla upp.
Som David säger. Lägg lite tryck på pedalen bara innan ni reser er upp. Ligger det nån bredvid så kan
Man behöver inte alls växla upp. Enbart växlingen hjälper inte ett dugg. Det är bara om man har väldigt hög kadens som det kan underlätta att växla upp.
Som David säger. Lägg lite tryck på pedalen bara innan ni reser er upp. Ligger det nån bredvid så kan
Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 09:20Och sen ställer man sig rakt upp..med kraft på pedalen....inte genom att luta sig framåt...
Och sen ställer man sig rakt upp..med kraft på pedalen....inte genom att luta sig framåt...
Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 19:43Enkla men bra tips. Tackar.
Enkla men bra tips. Tackar.
Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 19:54Är man van att ligga i klunga så har man inte framhjulet exakt bakom framförvarandes bakhjul med ett avstånd på 10 cm eller mindre, man ligger både lite bakom och på sidan av så att man hinner parera om något skulle hända.
Är man van att ligga i klunga så har man inte framhjulet exakt bakom framförvarandes bakhjul med ett avstånd på 10 cm eller mindre, man ligger både lite bakom och på sidan av så att man hinner parera om något skulle hända.
Quote from ellen olsson on 15 June 2009, 19:57Det ligger ingen motsättning i att den som reser sig upp gör rätt.
Det ligger ingen motsättning i att den som reser sig upp gör rätt.
Quote from Funbeat user on 17 June 2009, 22:46Håller med Fredrik!
Skulle det blir rutin för alla att lätta rumpfläsket från sadeln med eftertanke så kanske även motionsloppen blir säkrare? De jag har sett, som inte vill sitta still längre pga ont någonstans, är att de omedelbart inleder någon form av
Håller med Fredrik!
Skulle det blir rutin för alla att lätta rumpfläsket från sadeln med eftertanke så kanske även motionsloppen blir säkrare? De jag har sett, som inte vill sitta still längre pga ont någonstans, är att de omedelbart inleder någon form av