Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelStå upp ock cykla?
You need to log in to create posts and topics.

Nu är jag liksom många andra spinningledare både cyklist och just spinningledare...

MEN jag håller med David i att det är inte samma sak...Spinning är inte cykel...Men det tränar i stort sätt samma muskler och har en bra konditions del ...och för dem som

När olika kroppsdelar domnar är det (ofta) pga minskat blodflöde. Sitter man på spinning och genitalierna domnar så är den snabba fixen på problemet att stå upp.

Jag tror det var i Kadens för ett tag sedan angående stå och cykla. Tydligen så öppnar man upp för större blodflöde genom bäckenbenet när du står.

Di Luca stog en hel del under Girot....och det gick ju bra...men Menchov satt och det gick bättre!

mina ben är för otränade för att stå upp längre perioder..
jag gör en jan ullrich och sitter ner.

jag gör som du...står bara i sprint!

Jag håller just på att lära mina barn att SITTA ner när de cyklar. Iaf Lillan som är fyra år och cyklar med stödhjul, hennes cykel tippar nästan över åt sidorna. En sak med att stå upp är balansen. Har jag tillräckliga växlar så sitter jag ner, lättar doc

Bunnyhoppar räls

Att inte lätta rumpa från sadeln när man kör över en räls är som att be om en pungspark.

För övrigt har jag cyklat fyra Vätternrundor och aldrig någonsin haft problem med att "det heliga" domnar. Skulle det domna skulle jag bli mycket orolig och genast b

Lingling fixar en pungspark.