Quote from Funbeat user on 21 May 2009, 19:05Vi har väldigt få vägar i Sverige som liknar de i Girot eller Touren och ännu färre som det körs tävlingar på.
Vi har väldigt få vägar i Sverige som liknar de i Girot eller Touren och ännu färre som det körs tävlingar på.
Quote from Funbeat user on 21 May 2009, 19:10Men om man tävlas fast man motionerar då?
Men om man tävlas fast man motionerar då?
Quote from Funbeat user on 21 May 2009, 19:12Då går det säkert bra att stå upp, i alla fall så länge hjulen rullar framåt.
Då går det säkert bra att stå upp, i alla fall så länge hjulen rullar framåt.
Quote from Funbeat user on 21 May 2009, 19:24Det var nog tryggt att höra för många!
Det var nog tryggt att höra för många!
Quote from Funbeat user on 31 May 2009, 23:13Har läst ganska mycket böcker om fysiologi för cykling, kommer dock inte ihåg de exakta siffrorna kring just fenomenete stå/sitta - men vill ändå minnas att generellt sett så förbrukar man helt enkelt mycket mer energi stående eftersom fler muskelgrupper
Har läst ganska mycket böcker om fysiologi för cykling, kommer dock inte ihåg de exakta siffrorna kring just fenomenete stå/sitta - men vill ändå minnas att generellt sett så förbrukar man helt enkelt mycket mer energi stående eftersom fler muskelgrupper
Quote from Funbeat user on 1 June 2009, 17:23Innan min förra sambo började cykla så gjorde han narr av min cykelteknik.
Stå och trampa gör bara barn!!!
Trodde han ja!
Det första han fick lära sig av spinningledaren var att stå och trampa
för att öka blodcirkulationen av de delar som ständigt gnids
Innan min förra sambo började cykla så gjorde han narr av min cykelteknik.
Stå och trampa gör bara barn!!!
Trodde han ja!
Det första han fick lära sig av spinningledaren var att stå och trampa
för att öka blodcirkulationen av de delar som ständigt gnids
Quote from Funbeat user on 1 June 2009, 17:32Din sambo måste vara oerhört motiverad för att fortsätta träna cykel efter en sådan upplevelse. Huvva!
Din sambo måste vara oerhört motiverad för att fortsätta träna cykel efter en sådan upplevelse. Huvva!
Quote from Bertil Nolheim on 1 June 2009, 17:40Been there done that. Ingen känsel första 2 veckorna efter första VR.
Sadelns form & position är inte oviktig i sammanhanget. Jag har min tiltad en liten aning framåt för att inte får för stort tryck på fel ställe.
Been there done that. Ingen känsel första 2 veckorna efter första VR.
Sadelns form & position är inte oviktig i sammanhanget. Jag har min tiltad en liten aning framåt för att inte får för stort tryck på fel ställe.
Quote from j sollerman on 1 June 2009, 17:53Håller med föregående talare
Håller med föregående talare
Quote from Funbeat user on 1 June 2009, 18:09Debut på VR i år (klassikerlösningen) och var domnad ett dygn i de ädlare delarna...
Går det att förebygga domningar? Bra brallor, sadelinställning etc?
Debut på VR i år (klassikerlösningen) och var domnad ett dygn i de ädlare delarna...
Går det att förebygga domningar? Bra brallor, sadelinställning etc?