Quote from Mikaela Lexén on 18 May 2009, 21:12>Jonas
Då får du växla upp ett par växlar när du ställer dig, så håller du samma fart men med lägre kadens.
>Jonas
Då får du växla upp ett par växlar när du ställer dig, så håller du samma fart men med lägre kadens.
Quote from Funbeat user on 18 May 2009, 21:28dennis,
Kan vara så enkelt.. värt att testa i några "ofarliga" sammanhang. Dock upplever jag nog att det sitter mer i energiförlust och mjölksyra än om jag sitter? Lite som ursprungsfrågan antyder (inte meningen att kapa någon annans sammanhang).
dennis,
Kan vara så enkelt.. värt att testa i några "ofarliga" sammanhang. Dock upplever jag nog att det sitter mer i energiförlust och mjölksyra än om jag sitter? Lite som ursprungsfrågan antyder (inte meningen att kapa någon annans sammanhang).
Quote from Funbeat user on 18 May 2009, 21:35Ja ja, alla är vi ju olika, för mig fungerar det perfekt att se till att hålla hög cadens och stå i uppförsbackarna! Då släpper min ryggont!
Ja ja, alla är vi ju olika, för mig fungerar det perfekt att se till att hålla hög cadens och stå i uppförsbackarna! Då släpper min ryggont!
Quote from Funbeat user on 18 May 2009, 22:14Du verkar ha en cykel som är felinställd.
Du verkar ha en cykel som är felinställd.
Quote from Funbeat user on 18 May 2009, 22:37Själv föredrar jag att växla ner när det kommer en backe, sitta kvar på sadeln och säääänka farten...
Men å andra sidan har jag varken muskler eller kondis till att göra mycket annat heller 😉
Själv föredrar jag att växla ner när det kommer en backe, sitta kvar på sadeln och säääänka farten...
Men å andra sidan har jag varken muskler eller kondis till att göra mycket annat heller 😉
Quote from Funbeat user on 18 May 2009, 22:38Fick god lust att redigera mitt införande men äh den bjuder jag på...som vanligt fort och fel
Fick god lust att redigera mitt införande men äh den bjuder jag på...som vanligt fort och fel
Quote from Charlotte Skoglund on 18 May 2009, 23:15har bättre flås än ben, tycker därför att det är lättare att stå i backarna än sitta ner...
Har väl helt enkelt inte så bra rundtramp:-)
har bättre flås än ben, tycker därför att det är lättare att stå i backarna än sitta ner...
Har väl helt enkelt inte så bra rundtramp:-)
Quote from Funbeat user on 18 May 2009, 23:18Om du kör med fixed så borde du ha bra rundtramp om du inte kör på för tung växel.
Om du kör med fixed så borde du ha bra rundtramp om du inte kör på för tung växel.
Quote from Charlotte Skoglund on 19 May 2009, 07:44nja inga problem att hänga med runt det sköter ju cykeln av sig själv..
hänger med upp till 60km/h med 52/19 men är lite svag med "framåtpress" där finns definitivt mer att hämta... med den finns det för mig inte en suck att sitta i vissa backar även om j
nja inga problem att hänga med runt det sköter ju cykeln av sig själv..
hänger med upp till 60km/h med 52/19 men är lite svag med "framåtpress" där finns definitivt mer att hämta... med den finns det för mig inte en suck att sitta i vissa backar även om j
Quote from ellen olsson on 19 May 2009, 07:5060km/h med 52/19 motsvarar en rätt anmärkningsvärd kadens...
60km/h med 52/19 motsvarar en rätt anmärkningsvärd kadens...