Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelStå upp ock cykla?
You need to log in to create posts and topics.

>Jonas
Då får du växla upp ett par växlar när du ställer dig, så håller du samma fart men med lägre kadens.

dennis,
Kan vara så enkelt.. värt att testa i några "ofarliga" sammanhang. Dock upplever jag nog att det sitter mer i energiförlust och mjölksyra än om jag sitter? Lite som ursprungsfrågan antyder (inte meningen att kapa någon annans sammanhang).

Ja ja, alla är vi ju olika, för mig fungerar det perfekt att se till att hålla hög cadens och stå i uppförsbackarna! Då släpper min ryggont!

Du verkar ha en cykel som är felinställd.

Själv föredrar jag att växla ner när det kommer en backe, sitta kvar på sadeln och säääänka farten...

Men å andra sidan har jag varken muskler eller kondis till att göra mycket annat heller 😉

Fick god lust att redigera mitt införande men äh den bjuder jag på...som vanligt fort och fel

har bättre flås än ben, tycker därför att det är lättare att stå i backarna än sitta ner...
Har väl helt enkelt inte så bra rundtramp:-)

Om du kör med fixed så borde du ha bra rundtramp om du inte kör på för tung växel.

nja inga problem att hänga med runt det sköter ju cykeln av sig själv..
hänger med upp till 60km/h med 52/19 men är lite svag med "framåtpress" där finns definitivt mer att hämta... med den finns det för mig inte en suck att sitta i vissa backar även om j

60km/h med 52/19 motsvarar en rätt anmärkningsvärd kadens...