Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelStå upp ock cykla?
You need to log in to create posts and topics.

Det är dumt att köra energisnålt för att det är effektivt.

Brukar växla sittande och stående rätt ofta, går det riktigt fort på tävling så är valet rätt lätt, sitter man så hänger man inte med. Var inte så många som satt i backen alla varven på SM förra året.

klart är att det går åt mer energi när man står men d

hum..vet inte om jag tror det nödvändigtvis går fortare att stå om man har bra teknik i backen upplver till min förtret att många ställer sig upp i backen...skjuter bak framhjulet.(tack för den) och sen går det långsammare så jag får gå ur ledet ....fast

Magnus B beklagade sig:
> upplver till min förtret att många ställer sig upp i backen...
> skjuter bak framhjulet.

Om det enbart är framhjulet har du väl inte problem?
Jag har problem med att de framför även skjuter bak bakhjulet, när de ställer sig upp.

LoL

Att stå i uppförsbackar i början av säsongen är att rekommendera för att vara skonsam mot ryggen!

Hur tänker du?

Jag har alltid fått tips om att stå i uppförsbackar tidigt i säsongen, innan ryggen hunnit att vänja sig. Detta hjälper mig alltid, när min rygg är trög och det liksom stummar. =) Kanon!

Jag kan inte följa resonemanget eftersom det är lättare o mer skonsamt för ryggen att sitta o köra rundtramp?!

ställer jag mig i en backe med klunga, tappar jag den direkt / eller blir omåkt.. däremot kanske jag kan lyckas trampa ikapp någon om jag ställer mig..