Quote from Funbeat user on 30 November 2011, 23:35Håller med om asfalt.
Om du är osäker på asfalt så börja med att köra enligt den gamla tumregelm med 1/3 av träningsmilen på asfalt. Improvisera därefter. Man blir bra på det man tränar.
Ett annat tips. Om det onda är temporärt och endast berör et tli
Håller med om asfalt.
Om du är osäker på asfalt så börja med att köra enligt den gamla tumregelm med 1/3 av träningsmilen på asfalt. Improvisera därefter. Man blir bra på det man tränar.
Ett annat tips. Om det onda är temporärt och endast berör et tli
Quote from Funbeat user on 2 December 2011, 08:11Formgjutna sulor säger jag och vet att all you barefoot/minimalistic lovers där ute kommer att förfäras. Jag har fötterna i båda lägren och springer med såväl ortopediska inlägg som åt det minimalistiska hållet. Ditt ont beror väl helt enkelt på att fötte
Formgjutna sulor säger jag och vet att all you barefoot/minimalistic lovers där ute kommer att förfäras. Jag har fötterna i båda lägren och springer med såväl ortopediska inlägg som åt det minimalistiska hållet. Ditt ont beror väl helt enkelt på att fötte
Quote from Funbeat user on 2 December 2011, 21:10Mikael, det kan förstås vara överbelastning som du gissar. Men sådant brukar sitta kvar och kännas även på kortare distanser när man har drabbats.
Om det bara känns på långa distanser så skulle jag misstänka att det kan ha med skorna att göra.
Kan du be
Mikael, det kan förstås vara överbelastning som du gissar. Men sådant brukar sitta kvar och kännas även på kortare distanser när man har drabbats.
Om det bara känns på långa distanser så skulle jag misstänka att det kan ha med skorna att göra.
Kan du be
Quote from Funbeat user on 5 December 2011, 10:27Klas,
Tack för feedbacken, provade att pressa ihop foten några centimeter nedanför tårna och kan känna viss smärta inne i foten. Ingenting i andra foten om jag gör detsamma så det kan tyda på att jag sprungit med för trånga skor.
Här kommer den långa hi
Klas,
Tack för feedbacken, provade att pressa ihop foten några centimeter nedanför tårna och kan känna viss smärta inne i foten. Ingenting i andra foten om jag gör detsamma så det kan tyda på att jag sprungit med för trånga skor.
Här kommer den långa hi
Quote from Funbeat user on 7 December 2011, 09:50Uppdatering:
Måndag:
Körde ett 75min NMT pass i måndags med mååånga backintervaller och kände ingenting i foten. Skorna var Speedcross 2.
10 min Styrkeövningar för fötterna med gummiband + exc. tåhävningar.Tisdag:
Sprang 15km asfalt/terräng med pannlam
Uppdatering:
Måndag:
Körde ett 75min NMT pass i måndags med mååånga backintervaller och kände ingenting i foten. Skorna var Speedcross 2.
10 min Styrkeövningar för fötterna med gummiband + exc. tåhävningar.
Tisdag:
Sprang 15km asfalt/terräng med pannlam