Quote from Funbeat user on 28 October 2012, 14:56Johan L,
"Sedan kan man ju diskutera att stanna vid varje rödljus."Ja, gör gärna det.
Som bilist föredrar jag att se trafikljusen som rekommendationer för att kunna hålla flyt i min bilkörning och det vore ju toppen om detta blev kutym (på mina villkor
Johan L,
"Sedan kan man ju diskutera att stanna vid varje rödljus."
Ja, gör gärna det.
Som bilist föredrar jag att se trafikljusen som rekommendationer för att kunna hålla flyt i min bilkörning och det vore ju toppen om detta blev kutym (på mina villkor
Quote from Funbeat user on 29 October 2012, 15:10Snark.
Snark.
Quote from Funbeat user on 29 October 2012, 15:24Eventuellt är ju inte cyklister de mest uppskattade filurerna i en stadsmiljö och frågan är om man stärker cyklisternas ställning genom att förespråka tydliga lagbrott. Jag är tveksam och tror tillsvidare att man gör cyklismen en tjänst genom att vara en
Eventuellt är ju inte cyklister de mest uppskattade filurerna i en stadsmiljö och frågan är om man stärker cyklisternas ställning genom att förespråka tydliga lagbrott. Jag är tveksam och tror tillsvidare att man gör cyklismen en tjänst genom att vara en
Quote from Funbeat user on 29 October 2012, 15:42"Sedan kan man ju diskutera att stanna vid varje rödljus"
Javisst kan du diskutera det, det viktigaste är att du stannar vid varje rödljus. Jag är rätt irriterad på cyklister som cyklar som om rödljus inte fanns, de om några stressar andra trafikanter. T
"Sedan kan man ju diskutera att stanna vid varje rödljus"
Javisst kan du diskutera det, det viktigaste är att du stannar vid varje rödljus. Jag är rätt irriterad på cyklister som cyklar som om rödljus inte fanns, de om några stressar andra trafikanter. T
Quote from Funbeat user on 29 October 2012, 16:14Instämmer! Rödljusstoppen är till för att vi skall få träna balans och accelerationer (plus det där med säkerhet, då, som en bonus).
Instämmer! Rödljusstoppen är till för att vi skall få träna balans och accelerationer (plus det där med säkerhet, då, som en bonus).
Quote from Rasmus Olsson on 29 October 2012, 21:05Jag kan iofs förstå de som cyklar mot rött. De cyklar ju så otroligt långsamt, att de måste cykla mot rött för att överhuvudtaget komma till jobbet innan dagen är slut. Vi andra som stannar vid rött, kommer ju ikapp dom innan nästa rödlyse. Och så där löj
Jag kan iofs förstå de som cyklar mot rött. De cyklar ju så otroligt långsamt, att de måste cykla mot rött för att överhuvudtaget komma till jobbet innan dagen är slut. Vi andra som stannar vid rött, kommer ju ikapp dom innan nästa rödlyse. Och så där löj
Quote from Funbeat user on 30 October 2012, 06:17Det här är två exempel på platser där jag väljer att cykla mot rött.
http://www.flickr.com/photos/cyklografen/8137517064/in/photostream/lightbox/
http://www.flickr.com/photos/cyklografen/8137516970/in/photostream/lightbox/
http://www.flickr.com/photos/
Det här är två exempel på platser där jag väljer att cykla mot rött.
http://www.flickr.com/photos/cyklografen/8137517064/in/photostream/lightbox/
http://www.flickr.com/photos/cyklografen/8137516970/in/photostream/lightbox/
Quote from Funbeat user on 30 October 2012, 10:25Samma snack hela tiden.
Så här säger jag: om cykelbanan går på trottoar och inte på gatan samt att vid rödljuset det inte skådas någon bil, eller fotgängare eller fara i övrigt, stannar jag INTE.
Om det är bilar som far runt, fotgängare som korsar över
Samma snack hela tiden.
Så här säger jag: om cykelbanan går på trottoar och inte på gatan samt att vid rödljuset det inte skådas någon bil, eller fotgängare eller fara i övrigt, stannar jag INTE.
Om det är bilar som far runt, fotgängare som korsar över
Quote from Funbeat user on 30 October 2012, 21:34Om ingen bil samtidigt står och väntar på grönt måste man hitta alternativ ifall man inte har lust att bli stående på obestämd tid.
Om ingen bil samtidigt står och väntar på grönt måste man hitta alternativ ifall man inte har lust att bli stående på obestämd tid.
Quote from Funbeat user on 5 November 2012, 19:57Cyklister som ställer sig i bredd och blockerar hela bredden vid rödljus som lämpligen kan skippas. typ Stora Mossen i Bromma där man har rött på cykelbanan säkert 75 % av tiden och bara någon promille av bilarna korsar cykelbanan.
Cyklister som på smal
Cyklister som ställer sig i bredd och blockerar hela bredden vid rödljus som lämpligen kan skippas. typ Stora Mossen i Bromma där man har rött på cykelbanan säkert 75 % av tiden och bara någon promille av bilarna korsar cykelbanan.
Cyklister som på smal