Quote from Funbeat user on 25 October 2012, 13:09Kom att tänka på den här tråden i morse då jag såg en person som hade en helt blinkande cykelhjälm. Hela hjälmen var inklädd med lysdioder i olika färg som blinkade. Just då blev jag inte irriterad utan mer förvånad och började småfnissa för mig själv.
Kom att tänka på den här tråden i morse då jag såg en person som hade en helt blinkande cykelhjälm. Hela hjälmen var inklädd med lysdioder i olika färg som blinkade. Just då blev jag inte irriterad utan mer förvånad och började småfnissa för mig själv.
Quote from Funbeat user on 25 October 2012, 15:58"Eller så gör man som ett cykelbud som tröttnade på att bli blockerad av en tjej med hörlurar och bred cykel; han tog fram vattenflaskan och skvätte vatten på henne"
Men det var väl inte så snällt av cykelbudet, eller? Sen kan man undra vad "blockerad" i
"Eller så gör man som ett cykelbud som tröttnade på att bli blockerad av en tjej med hörlurar och bred cykel; han tog fram vattenflaskan och skvätte vatten på henne"
Men det var väl inte så snällt av cykelbudet, eller? Sen kan man undra vad "blockerad" i
Quote from Funbeat user on 25 October 2012, 16:20Ja, jag gissar att cykelbudet var tvungen att ta sig därifrån rätt kvickt för att inte få en ursinning tjej i hälarna... (vilket var vad jag försökte säga ovan... )
Ja, jag gissar att cykelbudet var tvungen att ta sig därifrån rätt kvickt för att inte få en ursinning tjej i hälarna... (vilket var vad jag försökte säga ovan... )
Quote from Funbeat user on 25 October 2012, 22:49Bilister som inte bländar av ! :@
Bilister som inte bländar av ! :@
Quote from Funbeat user on 26 October 2012, 09:42Mitt största störningsmoment är att Sundbybergs stad inte kan bygga ordentliga cykelbanor och att så många bilister inte förstår vad de utsätter cyklister för när de inte håller avstånd eller lämnar företräde (de sitter i sina tunga, på insidan vadderade
Mitt största störningsmoment är att Sundbybergs stad inte kan bygga ordentliga cykelbanor och att så många bilister inte förstår vad de utsätter cyklister för när de inte håller avstånd eller lämnar företräde (de sitter i sina tunga, på insidan vadderade
Quote from Funbeat user on 26 October 2012, 09:51Kör längre ut i körbanan så det inte går att köra förbi utan att köra i nästa körfält. Då går det inte att tränga sig förbi i filen eller vid möten.
Kör längre ut i körbanan så det inte går att köra förbi utan att köra i nästa körfält. Då går det inte att tränga sig förbi i filen eller vid möten.
Quote from Funbeat user on 26 October 2012, 09:52Gopro kamera på hjälmen och kameraövervakningsskylt på ryggen borde skrämma en och annan trafikidiot att ta det lugnt?
BILD:http://webbutik.systemtext.se/PICTURE/36-8414.gif
Gopro kamera på hjälmen och kameraövervakningsskylt på ryggen borde skrämma en och annan trafikidiot att ta det lugnt?
Quote from Funbeat user on 26 October 2012, 22:32Jag gör som David. Bilarna vill inte krocka med andra bilar och ligger därför antingen kvar bakom om det kommer möte eller håller ut avståndet vid omkörning. Visst en och annan kanske tutar eller svär inne i bilen men det störs inte jag av.
Om det är så a
Jag gör som David. Bilarna vill inte krocka med andra bilar och ligger därför antingen kvar bakom om det kommer möte eller håller ut avståndet vid omkörning. Visst en och annan kanske tutar eller svär inne i bilen men det störs inte jag av.
Om det är så a
Quote from Funbeat user on 28 October 2012, 09:39Trottoarcyklister, ja....
Det finns dock vissa situationer då jag bryter mot den regeln.
Om jag cyklar in mot Mjölby har jag tre alternativ:
1) Det lagliga, som innebär att måste korsa Skänningevägen totalt (tror det är) 6 gånger på kanske 2 km, för att
Trottoarcyklister, ja....
Det finns dock vissa situationer då jag bryter mot den regeln.
Om jag cyklar in mot Mjölby har jag tre alternativ:
1) Det lagliga, som innebär att måste korsa Skänningevägen totalt (tror det är) 6 gånger på kanske 2 km, för att
Quote from Funbeat user on 28 October 2012, 12:33Nummer 2, 6 och 9 utan tvekan. Sedan kan man ju diskutera att stanna vid varje rödljus. Dom cyklister som driver denna fråga hårdast är även dom som totalt kan förstöra (och skapa farliga tillfällen) tempot i pendlingen.
Nummer 2, 6 och 9 utan tvekan. Sedan kan man ju diskutera att stanna vid varje rödljus. Dom cyklister som driver denna fråga hårdast är även dom som totalt kan förstöra (och skapa farliga tillfällen) tempot i pendlingen.

