Quote from Funbeat user on 24 October 2012, 11:12Nu har jag kommit på en till sak jag stör mig på.
Bilar som är "snälla" och stannar för att släppa över mig där det inte är en cykelöverfart. Jag står ju liksom där och väntar på att bilarna ska köra förbi, och i mina beräkningar håller de jämn hastighet
Nu har jag kommit på en till sak jag stör mig på.
Bilar som är "snälla" och stannar för att släppa över mig där det inte är en cykelöverfart. Jag står ju liksom där och väntar på att bilarna ska köra förbi, och i mina beräkningar håller de jämn hastighet
Quote from Funbeat user on 24 October 2012, 11:42Mikaela: jag känner igen mig. Tänk om alla bara följde reglerna, så lätt det hade varit... 🙂
Mikaela: jag känner igen mig. Tänk om alla bara följde reglerna, så lätt det hade varit... 🙂
Quote from Funbeat user on 24 October 2012, 12:25Själv irriterar jag mig främst på alla som skärmat av hörseln med lurar eller mobiltelefoner. Inte en chans att de hör ringklockan och det är inte kul att behöva skrika.
Annars är det bra att försöka hitta mottankar mot det som irriterar en tycker jag. B
Själv irriterar jag mig främst på alla som skärmat av hörseln med lurar eller mobiltelefoner. Inte en chans att de hör ringklockan och det är inte kul att behöva skrika.
Annars är det bra att försöka hitta mottankar mot det som irriterar en tycker jag. B
Quote from Funbeat user on 24 October 2012, 13:01Många cyklister har tydligen fått för sig att trottoarer är cykelbanor ... fast ibland VET man inte, det irriterar mig!
På flera ställen här i stan går en gc-bana på trottoaren, ofta uppdelad i två halvor med en rejäl vit linje, ibland är gångdelen gatst
Många cyklister har tydligen fått för sig att trottoarer är cykelbanor ... fast ibland VET man inte, det irriterar mig!
På flera ställen här i stan går en gc-bana på trottoaren, ofta uppdelad i två halvor med en rejäl vit linje, ibland är gångdelen gatst
Quote from Funbeat user on 24 October 2012, 13:13Värsta sådan uppdelningen jag sett var i Luleå, där finns en sträcka som är uppdelad med vitt streck, men där gående och cyklister ska hålla sig på samma sida, dvs ren högertrafik oavsett färdsätt.
Värsta sådan uppdelningen jag sett var i Luleå, där finns en sträcka som är uppdelad med vitt streck, men där gående och cyklister ska hålla sig på samma sida, dvs ren högertrafik oavsett färdsätt.
Quote from Funbeat user on 24 October 2012, 16:48Angående folk som skärmar av sig med lurar. I sådana situationer behöver man den här prylen: BILD:http://www.hpvelotechnik.com/images/produkte/airzound3_komplett.jpg
Angående folk som skärmar av sig med lurar. I sådana situationer behöver man den här prylen: BILD:http://www.hpvelotechnik.com/images/produkte/airzound3_komplett.jpg
Quote from Funbeat user on 24 October 2012, 18:14Jag är ganska orolig för att använda mitt zoundhorn mot annat än bilar.. Folk blir så oberäkneliga när dom blir skrämda..
Jag är ganska orolig för att använda mitt zoundhorn mot annat än bilar.. Folk blir så oberäkneliga när dom blir skrämda..
Quote from Funbeat user on 24 October 2012, 19:14Jag tutar sisådär 30-40 meter innan. Då hinner de vända sig om och förstå att det inte är en lastbil som vill förbi. Det fungerar i nio fall av tio. Finns det hundar på vägen avstår jag helt från att använda den.
Jag tutar sisådär 30-40 meter innan. Då hinner de vända sig om och förstå att det inte är en lastbil som vill förbi. Det fungerar i nio fall av tio. Finns det hundar på vägen avstår jag helt från att använda den.
Quote from Funbeat user on 24 October 2012, 23:00Eller så gör man som ett cykelbud som tröttnade på att bli blockerad av en tjej med hörlurar och bred cykel; han tog fram vattenflaskan och skvätte vatten på henne 😀
Eller så gör man som ett cykelbud som tröttnade på att bli blockerad av en tjej med hörlurar och bred cykel; han tog fram vattenflaskan och skvätte vatten på henne 😀
Quote from Funbeat user on 25 October 2012, 11:43*LOL*
"Improvise, Adapt, Overcome" 😀
*LOL*
"Improvise, Adapt, Overcome" 😀