Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelStörningsmoment i trafiken - Min …
You need to log in to create posts and topics.

Jag blir lite irriterad på bilister som bedömer ?v till ?, och därav drar slutsatsen att omkörningstid skall vara 0 och därför kör om på en smal slingrig väg med typ en meters fri sikt (när de borde inse att eftersom jag också rör mig framåt, borde ?v = ?

"...så då blev jag tvungen att hitta något annat att irritera mig på..."

Kanske att han körde så j-a ordentligt så du blev förbannad på just det? (H)

Nja, men jag förväntade mig en ful omkörning och hade liksom börjat ladda upp med svordomar och fundera på hur fula tecken jag kunde göra utan att fara av vägen.

Hahaha 😀

Nu när vi ändå är inne på bilist vs cyklist..

När jag kör bil och kommer ikapp en cyklist på vägen kan jag nog vara rätt irriterande för andra mottrafikanter. Bara för att visa hur JAG tycker man behandlar en cyklist på vägen. 😉
Jag saktar in löjligt my

🙂

Något jag stör mig på är cyklister som sitter och sover på vägen till jobbet, var extremt nära att bli frontad av en sådan på väg till jobbet idag.

De som känner att de behöver använda hela cykelbanan genom att antingen vingla extremt mycket eller de so

Själv är jag otroligt försiktig när jag som bilist möter cyklister. Skulle jag köra på en eller värre skada någon skulle jag bli tvungen att byta idrott misstänker jag, inte något jag har någon större lust med.

Annars retar jag mig också på blinkande fra

Recedite, plebes! gero rem imperialem!

Gillar inte blinkande lysen, absolut inte fram.
Men idag frångick jag min princip och satte på baklyset på blinkande funktion när jag cyklade hem. Vägen hem är en ganska hårt trafikerad lastbilsled. Det var fullt dagsljus om än dock såklart väldigt mulet