Quote from Guest on 2 February 2010, 09:11Jag har kört betydligt mer intervallträning (oftast 6-8 x 800 meter) de senaste månaderna och upplever att jag fått större benmuskler.
Bygger intervaller mer muskler än traditionell långdistanslöpning? Tränar även en del spinning, men väldigt sällan ren
Jag har kört betydligt mer intervallträning (oftast 6-8 x 800 meter) de senaste månaderna och upplever att jag fått större benmuskler.
Bygger intervaller mer muskler än traditionell långdistanslöpning? Tränar även en del spinning, men väldigt sällan ren
Quote from Funbeat user on 2 February 2010, 09:21Tror mer att det är skidåkningen o annan träning som ger musklerna än löpningen.
Tror mer att det är skidåkningen o annan träning som ger musklerna än löpningen.
Quote from Funbeat user on 2 February 2010, 09:58Ja riktigt snabb löpning bygger muskler till skillnad mot långdistanslöpning. Faktum är att långdistanslöpare springer snabba intervaller som specifik styrketräning 🙂
Ja riktigt snabb löpning bygger muskler till skillnad mot långdistanslöpning. Faktum är att långdistanslöpare springer snabba intervaller som specifik styrketräning 🙂
Quote from Funbeat user on 2 February 2010, 10:07Fast 6-800 m intervaller är ju inte sprintlöpning, precis
Fast 6-800 m intervaller är ju inte sprintlöpning, precis
Quote from Anders Wallerstedt on 2 February 2010, 10:22Det är spinningen.
Bygga muskler med löpning -> backintervaller med max intensitet i 5-15 sekunder, vila två min ggr 5. 10 minuter lätt jogg, upprepa.
Det är spinningen.
Bygga muskler med löpning -> backintervaller med max intensitet i 5-15 sekunder, vila två min ggr 5. 10 minuter lätt jogg, upprepa.
Quote from Funbeat user on 2 February 2010, 10:33Hmm...lite spridda svar. Mitt mål är inte att bygga muskler, utan förbättra konditionen. Är det inte en myt att man får "stora" ben av spinning?
Hmm...lite spridda svar. Mitt mål är inte att bygga muskler, utan förbättra konditionen. Är det inte en myt att man får "stora" ben av spinning?
Quote from Funbeat user on 2 February 2010, 10:41Anders: sant!
Anders: sant!
Quote from Funbeat user on 2 February 2010, 10:42"Bygger intervaller mer muskler än traditionell långdistanslöpning?"
Ja.
Sen är det ju så att ren styrketräning bygger ännu mer.
"Bygger intervaller mer muskler än traditionell långdistanslöpning?"
Ja.
Sen är det ju så att ren styrketräning bygger ännu mer.
Quote from Funbeat user on 2 February 2010, 13:31Låter väl inte så troligt att en tjej får några speciellt stora muskler av backintervaller eller liknande. Starkare ja, men stora muskler?
Tjejer har väl generellt svårt att få stora muskler även i gymmet?
Låter väl inte så troligt att en tjej får några speciellt stora muskler av backintervaller eller liknande. Starkare ja, men stora muskler?
Tjejer har väl generellt svårt att få stora muskler även i gymmet?
Quote from Funbeat user on 2 February 2010, 13:36Det är väl rimligt att om man vanligen springer långt och sen förändrar träningen så att den närmar sig sprintträning så blir kroppen förändrad i samma riktning. Kortare intervaller kan mycket väl ge större muskler.
Edit: Mer ödmjuk formulering.
Det är väl rimligt att om man vanligen springer långt och sen förändrar träningen så att den närmar sig sprintträning så blir kroppen förändrad i samma riktning. Kortare intervaller kan mycket väl ge större muskler.
Edit: Mer ödmjuk formulering.