Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelStanna vid olycka?
You need to log in to create posts and topics.

Finns ju många variabler, kommer man och cyklar förbi ser man ju ofta hur vederbörande mår, om han är vid medvetande eller sitter han och borstar av sig grus ur skrapsåret t.ex.

Det är jättevanligt att skrubbsår och nyckelben fodrar HLR.
Jag har troligtvis kört cykeltävling och hört krascher några hundra gånger och aldrig någonsin varit med om några livshotande tillstånd eller att någon inte har fått adekvat vård.
Det är därför s

Jamendåså

(t-) Jag hoppas att folk skämtar när de säger att man inte ska stanna och checka att folk är vid medvetande.
Det är trevligt att ni har sånt förtroende för oss inom sjukvården men snälla LOVA om jag nångång faller så låt mig inte ligga i vägbanan som ett

Nu har jag läst tråden slarvigt men de som skriver att de inte skulle stanna har väl aldrig sagt något om medvetslösa människor.

Ni får skilja på tävlingar och motionslopp.
Har ni kört tävlingar så ni vet hur många bilar med kommunikation, sjukvård, kommisarier med mera som finns med eller utgår ni ifrån motionsloppen?

Jag kan väl komma med en kommentar från en som själv råkade illa ut på halvvättern förra året.

Det var ganska många inblandade och jag tror en del såg rejält sargade ut, själv låg jag långt ned i diket och blev inte upptagen förrän de flesta andra var bo

Här kan man lära av Glan Runt som hade med ett antal nummer att ringa på nummerlappen!!

Är man osäker skall man ALLTID ringa 112.
Bättre några gånger för mycket, än en gång för lite, -tveka inte om du är osäker !!!

Jag skulle nog stanna och se vad som hänt. Skulle personen ligga med ett brutet ben eller blöda kraftigt, då skulle jag nog ligga avsvimmad på marken.