Quote from Guest on 25 September 2011, 22:07Efter ett par "olustiga" erfarenheter, däribland från lördagens Lidingölopp, undrar jag lite kring det här med startgrupper och seedning. Det verkar helt enkelt inte alltid fungera så värst bra 🙂
Jag upplever det som att väldigt många löpare inte "håll
Efter ett par "olustiga" erfarenheter, däribland från lördagens Lidingölopp, undrar jag lite kring det här med startgrupper och seedning. Det verkar helt enkelt inte alltid fungera så värst bra 🙂
Jag upplever det som att väldigt många löpare inte "håll
Quote from Funbeat user on 25 September 2011, 22:17Spring snabbare - ta en bättre plats vid startlinjen, spring om till vänster å så är det bara skrika "håll höger" innan du passerar så flyttar sig 99%.
Folk pressar sig och gör bra resultat på 10km seedlopp...GRYMT! Men som du kanske vet är det skillnad
Spring snabbare - ta en bättre plats vid startlinjen, spring om till vänster å så är det bara skrika "håll höger" innan du passerar så flyttar sig 99%.
Folk pressar sig och gör bra resultat på 10km seedlopp...GRYMT! Men som du kanske vet är det skillnad
Quote from Funbeat user on 25 September 2011, 22:19Det enklaste är väl att springa ett lopp som inte blir fullt på samma sätt, så slipper man det mesta av problematiken. Men visst är frustrationen förståelig. Vad jag förstår så kan man placera sig själv i startgrupp efter tycke och smak i lidingöloppet, s
Det enklaste är väl att springa ett lopp som inte blir fullt på samma sätt, så slipper man det mesta av problematiken. Men visst är frustrationen förståelig. Vad jag förstår så kan man placera sig själv i startgrupp efter tycke och smak i lidingöloppet, s
Quote from Funbeat user on 25 September 2011, 22:24Det är npg väldigt svårt att få seedningen att funka mycket bättre, omm an anmäler sig ett halvår i förväg och anger seedingsgrunden då, kan man bli vädligt mycket bättre resp sämre på tiden fram till loppet.
Det är npg väldigt svårt att få seedningen att funka mycket bättre, omm an anmäler sig ett halvår i förväg och anger seedingsgrunden då, kan man bli vädligt mycket bättre resp sämre på tiden fram till loppet.
Quote from Funbeat user on 25 September 2011, 22:26Torbjörn, nej man kan inte placera sig efter tycke och smak i LL. Lopp på minst 10 km måste det vara.
Lösningen på dålig seedat är INTE att fler springer utan seedning.
Torbjörn, nej man kan inte placera sig efter tycke och smak i LL. Lopp på minst 10 km måste det vara.
Lösningen på dålig seedat är INTE att fler springer utan seedning.
Quote from Funbeat user on 25 September 2011, 22:32Att anmäla en måltid, fungerar inte efter som jag vet att andra ljuger. Alltså ljuger jag också och karusellen är igång.
Kan man anmäla en tid bör det vara en maxtid och klarar man inte den så får man inte en tid utan drabbas man av "repet" och får DNF.
Att anmäla en måltid, fungerar inte efter som jag vet att andra ljuger. Alltså ljuger jag också och karusellen är igång.
Kan man anmäla en tid bör det vara en maxtid och klarar man inte den så får man inte en tid utan drabbas man av "repet" och får DNF.
Quote from Funbeat user on 25 September 2011, 22:55Om man läser på LL:s hemsida om seedning så framgår det ganska tydligt att man inte kan välja startgrupp själv:
http://www.lidingoloppet.se/sv/Mer-om-evenemanget1/Seedningsregler/Är dessutom lite frågande till de beräknade sluttider som Henrik anger då
Om man läser på LL:s hemsida om seedning så framgår det ganska tydligt att man inte kan välja startgrupp själv:
http://www.lidingoloppet.se/sv/Mer-om-evenemanget1/Seedningsregler/
Är dessutom lite frågande till de beräknade sluttider som Henrik anger då
Quote from Funbeat user on 25 September 2011, 22:58Det finns en tabell, orkar inte leta fram den nu, men det finns länkar till den ifrån andra diskussioner här. Tiderna är dock angivna i intervaller i den tabellen. Startgrupp 2 har en måltid runt 2.30 vill jag minnas. Sannolikt 2.20-2.30.
Edit påpekar at
Det finns en tabell, orkar inte leta fram den nu, men det finns länkar till den ifrån andra diskussioner här. Tiderna är dock angivna i intervaller i den tabellen. Startgrupp 2 har en måltid runt 2.30 vill jag minnas. Sannolikt 2.20-2.30.
Edit påpekar at
Quote from Funbeat user on 25 September 2011, 23:04Här kommer en lista med tider för seedning på LL on tour inkluderat...
Grupp 1a Måltid 2.05 0.34 (slätt 10k), 0.36 (kuperad 10k motsvarande LL)
Grupp 1b Måltid 2.15 0.36 (slätt 10k), 0.38 (kuperad)
Grupp 1c Måltid 2.30 0.39 (slätt), 0,41 (kuperad)
Grupp
Här kommer en lista med tider för seedning på LL on tour inkluderat...
Grupp 1a Måltid 2.05 0.34 (slätt 10k), 0.36 (kuperad 10k motsvarande LL)
Grupp 1b Måltid 2.15 0.36 (slätt 10k), 0.38 (kuperad)
Grupp 1c Måltid 2.30 0.39 (slätt), 0,41 (kuperad)
Grupp
Quote from Funbeat user on 25 September 2011, 23:05Ah, då var det tvärtom, 2.30-2.40 för grupp 2.
Ah, då var det tvärtom, 2.30-2.40 för grupp 2.