Quote from Funbeat user on 24 November 2009, 18:13Manne, nä det är ju inte direkt några fantasisummor vi snackar om så keep on rocking.
Hoppas bara Göran kommer fram till vad han behöver snart innan vi föreslår våtdräkt för att ha i sjön på våren 😉Om vi ska köra lite catwalk här när vi ändå är igång
Manne, nä det är ju inte direkt några fantasisummor vi snackar om så keep on rocking.
Hoppas bara Göran kommer fram till vad han behöver snart innan vi föreslår våtdräkt för att ha i sjön på våren 😉
Om vi ska köra lite catwalk här när vi ändå är igång
Quote from Funbeat user on 24 November 2009, 19:04Man får vatten i öronen när man simmar. Det är inget konstigt med det. Det känns ibland som man får lock för öronen. Man får skaka huvudet på sidan och använda topz på kvällen för att få ut det som inte rinner ur av sig själv. Tycker man att det är bekväm
Man får vatten i öronen när man simmar. Det är inget konstigt med det. Det känns ibland som man får lock för öronen. Man får skaka huvudet på sidan och använda topz på kvällen för att få ut det som inte rinner ur av sig själv. Tycker man att det är bekväm
Quote from Funbeat user on 24 November 2009, 21:18jag stjäler lite plats i denna tråd..
Paddlar... vad är fördelen?
Jag blir själv väldigt trött i stum i armar, triceps i min simning.. blir det mer av den varan om man kör med paddlar?
jag stjäler lite plats i denna tråd..
Paddlar... vad är fördelen?
Jag blir själv väldigt trött i stum i armar, triceps i min simning.. blir det mer av den varan om man kör med paddlar?
Quote from Funbeat user on 24 November 2009, 21:18Skaffa fenor, dolme, platta och paddlar för att kunna bedriva en omväxlande träning (teknik och styrka).
Det är skönt i början när man skall lära sig crawla att i bland bara kunna koncentrera sig på en sak i taget t.ex. benteknik - att då kunna ligga med
Skaffa fenor, dolme, platta och paddlar för att kunna bedriva en omväxlande träning (teknik och styrka).
Det är skönt i början när man skall lära sig crawla att i bland bara kunna koncentrera sig på en sak i taget t.ex. benteknik - att då kunna ligga med
Quote from Funbeat user on 24 November 2009, 21:19Till J.
Med paddlarnas hjälp bygger du upp styrka i armar och axlar.
Till J.
Med paddlarnas hjälp bygger du upp styrka i armar och axlar.
Quote from j sollerman on 24 November 2009, 21:32Körde med paddlar för första gången idag. 1000 meter kommer kännas imorn. Men jag hoppas kunna bygga mycket mer muskler i armar och axlar med hjälp av paddlar.
Körde med paddlar för första gången idag. 1000 meter kommer kännas imorn. Men jag hoppas kunna bygga mycket mer muskler i armar och axlar med hjälp av paddlar.
Quote from Elias Engqvist on 24 November 2009, 21:39Det är bra om man använder armarna rätt först innan man startar med paddlar annars blir man lätt skadad/tränar fel muskler!
Det är bra om man använder armarna rätt först innan man startar med paddlar annars blir man lätt skadad/tränar fel muskler!
Quote from Håkan Öhling on 24 November 2009, 22:30En fördel med paddlar för en nybörjare är att man "måste" dra draget korrekt. Det märks direkt när man skär handen snett. Även ovanför vattnet och i isticket får man styrhjälp. En annan sak är att nästan alla(?) sen simmar som vanligt när de tar av sig pa
En fördel med paddlar för en nybörjare är att man "måste" dra draget korrekt. Det märks direkt när man skär handen snett. Även ovanför vattnet och i isticket får man styrhjälp. En annan sak är att nästan alla(?) sen simmar som vanligt när de tar av sig pa
Quote from Funbeat user on 24 November 2009, 22:52Martin:
Du rekomenderar dragsuit, vad är det bra för? Framför allt vad är det?Misstänker att det är byxor som sitter lösare så det blir mer motstånd i vattnet, i så fall är det väl inte så stor skillnad mot badshorts, eller är jag ute och simmar 😉
Martin:
Du rekomenderar dragsuit, vad är det bra för? Framför allt vad är det?
Misstänker att det är byxor som sitter lösare så det blir mer motstånd i vattnet, i så fall är det väl inte så stor skillnad mot badshorts, eller är jag ute och simmar 😉
Quote from Funbeat user on 24 November 2009, 23:10Där jag tränar har man plockat av ett av gummibanden som håller paddeln så att den endast sitter på långfingret. Tanken bakom det är att vid fel handföring så tappar man paddeln.
Jag har kört det nån gång i början och märkt hur mycket enklare det var att
Där jag tränar har man plockat av ett av gummibanden som håller paddeln så att den endast sitter på långfingret. Tanken bakom det är att vid fel handföring så tappar man paddeln.
Jag har kört det nån gång i början och märkt hur mycket enklare det var att