Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningStartkitt för nybörjare
You need to log in to create posts and topics.

http://www.ehow.com/video_5547403_choosing-swimsuit-serious-swimming.html

Paddlar och plattor och dolmar och allt möjligt får man ju LÅNA när man går en kurs, så det är absolut helt onödigt att köpa på sig i det här läget.

Oj vad många svar. Tack ska ni ha, allihopa.

Eftersom Manne tog upp öronproblem så undrar jag ifall badmössa kan hindra vatten ifrån att tränga in i örat. Har läst i en bok att det kan hjälpa men känner mig lite skeptisk. Använder själv Malmstens öronproppar pga eksem i örat.

Det skulle vara en specialmössa isf. Dom jag haft har då inte stoppat vattnet.

Nej. Om du har problem med öronen så är det bara proppar som gäller. Badmössa hjälper inte. Även om du drar mössan över hela öronen (vilket man inte ska göra) så tränger vatten in. Badmössan ska täcka max halva örat. Man viker upp badmössans kanter.

BILD

Tack för era svar.

Det där med att vika upp kanterna har jag missat. Varför gör man det?

Jag har rätt långt hår men har helst inte badmössa på mig ändå. Tycker alla jag har provat är för små så det känns som jag får ont i huvudet efter ett tag.

Man viker upp kanterna för att det är bekvämare och snyggare.

Olika badmössemodeller har olika storlek, fasthet och tjocklek på materialet. Jag tycker du ska testa innan du köper.

Det är silikonbadmössa som gäller. Inte Latex.

För mig är öronproppar ett måste om jag inte ska ha vattenskvalp i öronen i flera dagar efteråt. Köpte mina senaste på Apoteket vill jag minnas. Funkar utmärkt. Malmstens egenmonterade simglasön är en enkel och bra variant. Att köpa dyra dimfria modeller