Quote from Funbeat user on 20 November 2011, 16:12Grundprincipen för alla försäkringar är att man betalar mer än man får ut. Utom i undantagsfall. Exakt samma princip som i ett lotteri.
Grundfrågan är hur stor risk man är beredd att ta och vad det är värt att minska den.
Grundprincipen för alla försäkringar är att man betalar mer än man får ut. Utom i undantagsfall. Exakt samma princip som i ett lotteri.
Grundfrågan är hur stor risk man är beredd att ta och vad det är värt att minska den.
Quote from Funbeat user on 20 November 2011, 18:28Jag har goda erfarenheter av startklar
Jag har goda erfarenheter av startklar
Quote from Funbeat user on 20 November 2011, 19:02Fredrik, "Grundprincipen för alla försäkringar är att man betalar mer än man får ut"
Utgångspunkten är snarare att man inte ska drabbas av skada, det är grundprincipen med en försäkring.
Fick alla ut mer på än försäkring än vad som betalas in i premier
Fredrik, "Grundprincipen för alla försäkringar är att man betalar mer än man får ut"
Utgångspunkten är snarare att man inte ska drabbas av skada, det är grundprincipen med en försäkring.
Fick alla ut mer på än försäkring än vad som betalas in i premier
Quote from Funbeat user on 20 November 2011, 19:08På vilket sätt skiljer sig det ifrån det jag skrev?
På vilket sätt skiljer sig det ifrån det jag skrev?
Quote from Funbeat user on 20 November 2011, 19:30Jag upppfattade din kommentar möjligen felaktigt, att du har en låg inställning till försäkringsbolag, på så sätt att det är ett lotteri att få ersättning.
Har jag fel så beklagar jag.
Jag befinner mig dagligen mellan ca 8 till 17 på en plats där jag me
Jag upppfattade din kommentar möjligen felaktigt, att du har en låg inställning till försäkringsbolag, på så sätt att det är ett lotteri att få ersättning.
Har jag fel så beklagar jag.
Jag befinner mig dagligen mellan ca 8 till 17 på en plats där jag me
Quote from Funbeat user on 20 November 2011, 19:32Fast inte för prylarna.
Fast inte för prylarna.
Quote from Funbeat user on 20 November 2011, 19:51Det man ska tänka på är att prylarna är det billiga. Det dyra är allt som rör kroppen. Att man har en bra personförsäkring är således det viktigaste.
Det man ska tänka på är att prylarna är det billiga. Det dyra är allt som rör kroppen. Att man har en bra personförsäkring är således det viktigaste.
Quote from Funbeat user on 20 November 2011, 20:05Jag som trodde att normala människor hade en eller flera personförsäkringar.
Jag som trodde att normala människor hade en eller flera personförsäkringar.
Quote from Funbeat user on 20 November 2011, 20:27Så är det inte.
Sjuk och olycksfallsförsäkringar har inte alla och sedan kan de som har det ha olika omfattning och olika ersättningsbelopp. Det finns dem som har flera försäkringar i olika bolag.På tal om Startklar.
Så är det inte.
Sjuk och olycksfallsförsäkringar har inte alla och sedan kan de som har det ha olika omfattning och olika ersättningsbelopp. Det finns dem som har flera försäkringar i olika bolag.
På tal om Startklar.
Quote from Funbeat user on 20 November 2011, 20:30Jag anser inte att alla hamnar i kategorin "Normala".
Jag anser inte att alla hamnar i kategorin "Normala".