Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningStartklar
You need to log in to create posts and topics.

En definitionsfråga. Har varit med om att personer som säkert både du och jag annars skulle anse vara förståndiga råkat ut för otäckheter. De har inte brytt sig om att tänka på försäkring för att "samhället alltid ställer upp."

Nja, det är (primärt) ett lotteri om man kommer att behöva försäkringen eller inte totalt sett, huruvida man har en skada som försäkringsbolaget erkänner är bara en del av det, en del av det är om man alls får en skada.

Det är inte försäkringsbolagens af

Kontakta ditt försäkringsbolag och kolla om dom kan stå för notan om du inte kommer till start.....och fråga då också om det är värt att ta en sån där extra-försäkring.
Jag gjorde så med Länsförsäkringar å dom svarade = Lägg dina pengar på något annat...å

Som jag ser på saken, så täcker ingen försäkring det man verkligen blir av med: Möjligheten att delta i loppet. Du får bara tillbaka pengar du lagt ut. Pengar som du uppenbarligen hade råd att spendera ändå*. Så det blir mest lite tröst, och inte någon di

För mig är det enkelt. Det finns fakta. Det är bara räkna ut: "startavgift_plus_annanutgiftsomtäcksavförsäkringen_minus_försäkringspremie_minus_ev.läkarkostnad_minus_ev.annannödvändigkostnadsomintetäcksavförsäkringen=total". Om total=positiv=>vinst Om tot

Glöm inte att i kalkylen lägga med den tiden det tar att ordna läkarintyg och att ringa Folksam.

Jag har valt att inte ens fundera på Startklart eftersom ekonomiska kalkylen inte går ihop i mitt fall. För mig blir försäkringsavgiften och merkostnaderna

Tiden att kommunicera med Folksam var i mitt fall totalt max 10 minuter för ett telefonsamtal (hade tur med telefonkön), inscanning av ett dokument plus ett mail. 10min är nära försumbart för mig. Men som du klokt säger: vi har alla personliga kalkyler.

Tävlingar kostar sällan mer än 300:- och de har 10 dagars anmälningstid. Det är värre med motionslopp.

Tiden för att få läkarintyg är för mig i storleksordningen en dryg timma, inkl restid. Husläkarens öppettider gör att jag i så fall måste göra det dagtid och måste därför ta ledigt en timma från jobbet. Det gör att ett läkarintyg för mig, utöver de 250 kr

Jag använde den förra året! Vurpade på cykeln och brött ett nyckelben och flera revben. Kunde därför inte springa Göteborgsvarvet. Jag fick snabbt och enkelt pengarna tillbaka. Det var 450 kr. Läkarbesöket var jag ju i detta fall tvungen att göra oavsett