Quote from Guest on 29 May 2012, 19:45Eftersom jag inte förstår hur man söker bland gamla diskussioner tar jag upp frågor som troligtvis redan berörts.
Under mina senaste joggingturer har jag kortare stunder experimenterat lite med steglängden och har konstaterat att jag kommer fortare framå
Eftersom jag inte förstår hur man söker bland gamla diskussioner tar jag upp frågor som troligtvis redan berörts.
Under mina senaste joggingturer har jag kortare stunder experimenterat lite med steglängden och har konstaterat att jag kommer fortare framå
Quote from Funbeat user on 29 May 2012, 19:55Lutar lite lätt fram och med korta snabba steg .
Lutar lite lätt fram och med korta snabba steg .
Quote from Funbeat user on 29 May 2012, 20:30Som Magnus sa.
Det kanske inte blir kortare steg men jag ökar i alla fall kadensen i branta backar, som att växla ner med en bil.
Fäll blicken, luta framåt, "häng" på bakre foten istf. att landa hårt på den främre och försök hitta en fart där du rullar lä
Som Magnus sa.
Det kanske inte blir kortare steg men jag ökar i alla fall kadensen i branta backar, som att växla ner med en bil.
Fäll blicken, luta framåt, "häng" på bakre foten istf. att landa hårt på den främre och försök hitta en fart där du rullar lä
Quote from Funbeat user on 29 May 2012, 21:40Eller gör som eliten, ta längre steg nerför.
Eller gör som eliten, ta längre steg nerför.
Quote from Funbeat user on 29 May 2012, 22:38Malin, du skriver det du söker i det vita fältet uppe till höger. Du får tips på text i bloggar, grupper och kommentarer i träningspass som innehåller ditt sökta ord.
Men här får du tips på två trådar som tar upp detta:
Nerförsbackar- hur gör man
http:/
Malin, du skriver det du söker i det vita fältet uppe till höger. Du får tips på text i bloggar, grupper och kommentarer i träningspass som innehåller ditt sökta ord.
Men här får du tips på två trådar som tar upp detta:
Nerförsbackar- hur gör man
http:/
Quote from Funbeat user on 29 May 2012, 23:18Längre steg men fort. Samma frekvens som vid plan löpning. Bromsa är inte bra, främre lårmuskler tar stryk och kan i värsta fall packa ihop helt (har hänt mig). Faktum är att nedför springer man helst med lätt böjda knän som en utförsåkare (brukar falla s
Längre steg men fort. Samma frekvens som vid plan löpning. Bromsa är inte bra, främre lårmuskler tar stryk och kan i värsta fall packa ihop helt (har hänt mig). Faktum är att nedför springer man helst med lätt böjda knän som en utförsåkare (brukar falla s
Quote from Funbeat user on 30 May 2012, 07:31Inspirerad av Magnus kommentar körde jag mantrat "Längre steg, och oftare" idag. Och pärsade på min vända. 🙂
Inspirerad av Magnus kommentar körde jag mantrat "Längre steg, och oftare" idag. Och pärsade på min vända. 🙂
Quote from Funbeat user on 30 May 2012, 07:48Bara rulla på med benen och njut!
Bara rulla på med benen och njut!
Quote from Funbeat user on 30 May 2012, 20:28Om det känns stötigt i nedförsbacken finns det tre saker man kan göra:
1. Sluta bromsa, släppa på och öka farten.
2. Öka stegfrekvensen (alltså samma fart där man kortar av steget).
3. Löpa med bättre teknik.1:an går ofta inte, och kräver mycket tränin
Om det känns stötigt i nedförsbacken finns det tre saker man kan göra:
1. Sluta bromsa, släppa på och öka farten.
2. Öka stegfrekvensen (alltså samma fart där man kortar av steget).
3. Löpa med bättre teknik.
1:an går ofta inte, och kräver mycket tränin
Quote from Funbeat user on 30 May 2012, 20:45Spring mycket nedför och träna på det!
Spring mycket nedför och träna på det!