Quote from Funbeat user on 6 December 2010, 09:02🙂
Ja, och det går att komma till Kungälv utan att vare sig simma eller åka färjan, ... men då missar man några fina vägar.
Tillbaka till ämnet ... det vore inte helt fel att komma in till Göteborg norrifrån om man kommer från Stockholm. Då får man gan
🙂
Ja, och det går att komma till Kungälv utan att vare sig simma eller åka färjan, ... men då missar man några fina vägar.
Tillbaka till ämnet ... det vore inte helt fel att komma in till Göteborg norrifrån om man kommer från Stockholm. Då får man gan
Quote from Funbeat user on 6 December 2010, 22:54Absolut! Man kan ta Sverigeleden från Tidan (en bit norr om Skövde) via Varnhem till Torbjörntorp. Sedan genom Falköping, Vårgårda, Sollebrunn och Gråbo t.ex.
En viktig sak att komma ihåg när man närmar sig Vättern norrifrån: Ta INTE väg 50 från Hallsbe
Absolut! Man kan ta Sverigeleden från Tidan (en bit norr om Skövde) via Varnhem till Torbjörntorp. Sedan genom Falköping, Vårgårda, Sollebrunn och Gråbo t.ex.
En viktig sak att komma ihåg när man närmar sig Vättern norrifrån: Ta INTE väg 50 från Hallsbe
Quote from Funbeat user on 14 December 2010, 17:27Någon som känner till ett cykelvänligt bussåkeri som trafikerar Göteborg - Stockholm?
Verkar vara dåligt med den när jag har kollat runt. Å andra sidan kostar ungdomsbljett hos SAS 440kr, och såvitt jag kan se är det ingen extra avgift för att ta med cy
Någon som känner till ett cykelvänligt bussåkeri som trafikerar Göteborg - Stockholm?
Verkar vara dåligt med den när jag har kollat runt. Å andra sidan kostar ungdomsbljett hos SAS 440kr, och såvitt jag kan se är det ingen extra avgift för att ta med cy
Quote from Funbeat user on 15 December 2010, 13:52"Någon som känner till ett cykelvänligt bussåkeri som trafikerar Göteborg - Stockholm?"
Helt ärligt så skulle jag då vända på steken. Dvs cykla från Göteborg upp till Stockholm
Ta flyget till GbG och sedan cyklar du hem i stället. Du flyger 08:20 från B
"Någon som känner till ett cykelvänligt bussåkeri som trafikerar Göteborg - Stockholm?"
Helt ärligt så skulle jag då vända på steken. Dvs cykla från Göteborg upp till Stockholm
Ta flyget till GbG och sedan cyklar du hem i stället. Du flyger 08:20 från B
Quote from Funbeat user on 15 December 2010, 14:07Ja, det är alltid lättare att cykla hemåt. Det kan jag intyga.
Låter som ett klokt förslag.
Ja, det är alltid lättare att cykla hemåt. Det kan jag intyga.
Låter som ett klokt förslag.
Quote from Funbeat user on 16 December 2010, 16:55Framförallt är just hemkomsten väldigt mycket roligare! Jag skulle gjort så, helt klart.
Framförallt är just hemkomsten väldigt mycket roligare! Jag skulle gjort så, helt klart.
Quote from Funbeat user on 16 December 2010, 18:13Instämmer också med p.s förslag, det verkar mycket smartare att cykla hemåt.
Edit: talesätt: Inget är så bra för farten som medvind, hemlängtan och pinknödighet
Instämmer också med p.s förslag, det verkar mycket smartare att cykla hemåt.
Edit: talesätt: Inget är så bra för farten som medvind, hemlängtan och pinknödighet
Quote from Funbeat user on 6 April 2011, 14:07Oj, hade missat några inlägg här.
Men nu börjar det närma sig avresa, och det blir Sthlm - Gbg som tänkt. Men resan hem blir med flyg från Landvetter till Bromma, tar en timme och är relativt billigt, om man jämför med att skicka cyklarna med Busstranspo
Oj, hade missat några inlägg här.
Men nu börjar det närma sig avresa, och det blir Sthlm - Gbg som tänkt. Men resan hem blir med flyg från Landvetter till Bromma, tar en timme och är relativt billigt, om man jämför med att skicka cyklarna med Busstranspo
Quote from Funbeat user on 6 April 2011, 14:18Sverige ligger i västvindsbältet. Sannolikheten för att du kommer att få motvind är betydande! Om du, trots dina nuvarande planer, cyklar från Gbg till Sthlm, så har du goda chanser att få medvind, mer eller mindre.
Sverige ligger i västvindsbältet. Sannolikheten för att du kommer att få motvind är betydande! Om du, trots dina nuvarande planer, cyklar från Gbg till Sthlm, så har du goda chanser att få medvind, mer eller mindre.
Quote from Berit Bengtson on 6 April 2011, 18:40Ang lämpligaste färdriktningen är Rasmus och jag helt överens.
Ang lämpligaste färdriktningen är Rasmus och jag helt överens.